Před rokem jsme na recenzi jako první na světě získali třetí generaci sluchátek HyperX. Model Revolver byl první, který si značka HyperX navrhla sama. Předchozí Cloud a Cloud II byly v podstatě jen velmi povedená sluchátka Qpad s hezčím designem a lepší cenou. Nyní přišel čas otestovat vylepšenou verzi Revolveru s označením S.

Písmeno S v názvu odkazuje na označení Surround, tedy prostorový zvuk. Stejně jako u sluchátek Cloud totiž HyperX přidal k povedenému headsetu malou krabičku se zesilovačem a obvody potřebnými k vytvoření iluze zvuku, který je všude okolo posluchače.

Černá a bílá v netradičním provedení

Předchozí sluchátka HyperX sázela na tradiční kombinaci černé a červené barvy, novinka se ale vizuálně odlišuje použitím bílých prvků. Netradiční je pak podoba černých dílů – mají totiž matnou měkčenou úpravu, která působí luxusním dojmem. Sluchátka je tak snadné odlišit od standardního modelu na první pohled; vypadají elegantněji, ale kvůli větším rozměrům i výraznému tvarování nejde o sluchátka, která by si většina lidí vzala k telefonu do tramvaje.

Zpracování se nezměnilo, je pořád špičkové. Mušle sluchátek, jež obepínají uši, jsou z plastu s lesklým povrchem, hlavový most je ale kovový a díky tomu v podstatě nezničitelný. Pod kovovým mostem je sekundární plastový most s měkkým polstrováním z pěny s tvarovou pamětí. Díky němu se sluchátka sama přizpůsobí velikosti hlavy a skvěle drží na hlavě. Ani při pohybu nevytváří žádné nežádoucí rezonance.

Konstrukce Revolveru S je navíc ještě o něco pohodlnější než standardní verze a stále si drží pozici jedněch z nejpohodlnějších herních sluchátek. V letních tropických dnech přesto konstrukce sluchátek kolem uší není ideální. I přes příjemný povrch koženkových náušníků se ve třiceti stupních nevyhnete pocení.

O něco méně hezky vypadá kabel s malým zesilovačem, který vytváří iluzi prostorového zvuku. Ten kombinuje matný plast s lesklým a vypadá výrazně laciněji než samotná sluchátka. Z užitného pohledu je nicméně vybavený výborně. Na zadní straně má klips na přichycení k oblečení a nabízí hned pět ovládacích prvků.

Praktické jsou oddělené potenciometry pro ovládání hlasitosti sluchátek a mikrofonu. Na čelní straně jsou dvě velká tlačítka z měkčeného plastu. Větší horní má na sobě velké logo Dolby a slouží k aktivaci prostorového zvuku. Bohužel se nedohodli designéři, a tak toto tlačítko v aktivním stavu svítí červeně. Pod ním je stejně podsvícené tlačítko, které vypíná mikrofon. Na levém boku je potom tlačítko, jež přepíná naladění zvuku ve třech polohách. Většině uživatelů bude pravděpodobně stačit ta první, která zvýrazňuje basovou složku.

Skvělé stereo a malý zesilovač

Revolver S má stejně jako původní revolver velké 50mm měniče s neodymiovými magnety. Od většiny sluchátek na trhu se liší směrováním – nejsou ve stejné rovině jako náušníky, ale nakloněné tak, aby byly paralelně se zvukovodem. Je to drobnost, která ovšem citelně zlepšuje kvalitu poslechu.

Frekvenční rozsah sluchátek je nadprůměrný. Umí zahrát tóny od 12 Hz až po 28 kHz. Nejde úplně o sluchátka spadající do kategorie Hi-Res Audio, ale vyšší tóny většina lidí neslyší, takže to v praxi nijak nevadí. Naopak schopnost zahrát v celém rozsahu čistě připomíná spíše studiová sluchátka slovutných značek než herní headset. Vyvážený zvuk bez zvýrazněných basů a výšek je navíc v posledních letech výjimečný nejen mezi herními sluchátky, ale u reprodukčních zařízeních obecně. Totéž platí o výborné prostorovosti zvuku i ve standardním stereo režimu.

Zvukový projev sluchátek se proti základní verzi citelně zlepšil díky vlastnímu zvukovému převodníku, který obsahuje i obvody pro vytvoření iluze prostorového zvuku. Rozdíl v kvalitě zvuku je snadné si ověřit – pokud připojíte sluchátka přímo k počítači do audio jacku, budou hrát citelně hůře než zapojená do přiloženého zesilovače napájeného z USB portu počítače.

Protože vyrovnaný zvuk nemusí vyhovovat každému, nabízí Revolver S i zabudovaný HW ekvalizér s trojicí nastavení – první aktivní režim zvýrazňuje basy. To je logické, milovníci videoher mají rádi mohutné exploze a při poslechu moderní elektronické hudby se extra duc duc může hodit. Druhá poloha je vyvážená a třetí zvýrazňuje vokály.

Virtuální prostor s omezením

Kvalitu hudby ovlivní také aktivace Dolby režimu. Zvuk zejména komprimované hudby umí příjemně projasnit. Dolby 7.1 má nicméně  větší využití ve hrách, pokud prostorový zvuk potřebují. Zvukové efekty v akčních hrách pomáhají lépe odhalit zdroj nebezpečí, v dalších nabízejí intenzivnější vnímání atmosféry. Ne vždy je ale efekt stoprocentní nebo výrazný natolik, aby hráči oželeli dunivější basy díky aktivovanému ekvalizéru.

Asi nejlepší výsledky má aktivovaný Dolby režim při sledování videa s prostorovým zvukem. Lepší distribuce ruchů v pozadí i krásně čitelné dialogy ve spojení s velkým frekvenčním rozsahem sluchátek snadněji obhájí vyšší cenu modelu s externím zesilovačem. Filmy s prostorovým zvukem si můžete užít i na Netflixu, který u nové vlastní tvorby nabízí dokonce podporu Dolby Atmos. Efekt je skutečně výrazný a jedním slovem skvělý. 

Bez adaptéru lze sluchátka samozřejmě používat také při hraní na PlayStationu či Xboxu, výsledek ale není tak dobrý jako na počítači s využitím zesilovače – tak to prostě chodí.

Ve výsledku HyperX znovu vyrobil povedená sluchátka se skvělým zvukem. Jediný nedostatek je v ceně. Sluchátka s USB zesilovačem a virtuálním prostorovým zvukem se prodávají za 4500 korun a to je hodně. Není to přehnaně moc, samotný USB adaptér s podporou prostorového zvuku od Creative Labs přijde minimálně na tisíc korun. Ale pokud se dají koupit sluchátka Revolver S se skvělým základním zvukem bez USB adaptéru už za 2600 korun, obhajuje se příplatek hůře.