Výzkum, který se zaměřil na muže a ženy po menopauze starší 60 let, zjistil, že pravidelný příjem alkoholu v rozumném množství vede k větší hustotě kostí (BMD).
„Zatímco dřívější výzkum zjistil vazbu mezi umírněným pitím, studie Tuftsovy univerzity zkoumala konkrétně případné účinky různých druhů alkoholu, tedy piva, vína a lihovin na BMD," říká Katherine Tuckerová, ředitelka epidemiologického výzkumného programu na univerzitě.
"Viděli jsme silnější spojení mezi vyšší BMD a pijáky piva, kterými byli většinou muži, a konzumenty vína, kterými byly převážně ženy, v porovnání s abstinenty," dodala.
Tuckerová a její kolegové spekulovali, že křemík nacházející se v pivu přispívá k vyšší hustotě kostí u mužů. Méně jasné je proč jsou vyšší hodnoty hustoty kostí zřetelné i po požití lihovin a vína.
Výzkumní pracovníci rovněž zdůraznili, že přílišné pití kosti naopak poškozuje a poznamenali, že "nikdo by neměl spoléhat pouze na alkohol, pokud chce dosáhnout vyšší hustoty svých kostí“.
Studie byla publikována v časopise American Journal of Clinical Nutrition. Při podobném výzkumu, který Tuckerová uskutečnila v roce 2006, zjistila, že sycené kolové nápoje způsobují snížení hustoty kostí u starších žen, ale nikoliv u mužů.
- Diskuse
- Celkem 4 příspěvků
Žiju v Praze a všiml jsem si, že lidé tu mají docela zásadní problémy...
Taky jdu hned po práci, před hokejem a po hokeji raději taky,...
tak proto nemam zadne zlomeniny :-))) [tuk tuk tuk]
Kam až ta alkoholová lobby došáhne...
- Vývojář JAVA - bankovní aplikace
- SAP FI, SD, BW
- Tester/ka informačního systému
- Produkt manažer
- Programátor/ka
- koordinátor vzdělávacích akcí a kurzů
- Programátor/programátorka PHP/MySQL
- WEBOVÝ KODÉR
- PHP PROGRAMÁTOR
- Front-end Developer
- SENIOR PROGRAMÁTOR - Microsoft Dynamics NAV
- EMBEDDED SW ENGINEER





















