Nejčastějším zákazníkem internetových obchodů je třicetiletý muž s měsíčním příjmem do 20 tisíc Kč a středoškolským vzděláním. Internet používá denně, déle než pět let a má bydliště v Praze nebo Středočeském kraji. Vyplývá to z výzkumu, který na vzorku téměř 24 tisíc respondentů uskutečnil nákupní rádce Heureka.cz ve spolupráci s portály Aukro.cz a Obchodni-dum.cz.
Celkem 61 procent dotázaných, kteří on-line obchody využívají, pochází z řad mužů. "Předpokládáme, že při nakupování do domácností se muži i ženy radí, ale nakonec vše realizuje muž," uvedl Tomáš Hodboď z Heureka.cz. Důvodem podle něj může být jejich větší technické založení.
Celkem 57 procent respondentů je zaměstnáno, více než 12 procent jich podniká a téměř 21 procent nepracuje. Pouze 5,7 procenta je z řad studentů a 4,4 procenta jsou senioři. Nejsilnější uživatelskou skupinou je věková skupina mezi 20 až 40 lety. Dalších více než 17 procent dotázaných patří do kategorie mezi 41 až 50 roky.
"Velikost města nemá na četnost nákupu vliv. Nejvíce zkušeností s touto formou mají také obyvatelé Moravskoslezského a Jihomoravského kraje," informoval Hodboď.
Internetový prodej je v tuzemsku stále populárnější. Předloni Češi ve webových obchodech utratili 18 miliard korun, což bylo o čtyři miliardy více než o rok dříve. Za loňský rok odborníci očekávají růst na 22 miliard korun.
Koncem května se zároveň provozovatel jednoho z největších internetových obchodů Vltava.cz ocitl v insolvenčním řízení. Řízení s ním zahájil Krajský soud v Brně, podle něhož je Vltava.cz v platební neschopnosti.
Vedení firmy v návrhu na zahájení insolvenčního řízení uvedlo, že doposud investované peníze současných majitelů nepomohly zvrátit dlouhodobě ztrátové hospodaření firmy.