reklama
reklama
reklama

Uživatelé internetu tráví stále více času na sociálních sítích, jako je Facebook či Twitter, a psaním blogů. Vyplývá to z průzkumu veřejného mínění firmy Nielsen Online, podle nějž se za poslední rok počet minut strávených uživateli na stránkách sociálních sítí ve Spojených státech téměř zdvojnásobil.
Jon Gibs, mluvčí společnosti Nielsen Online, která měří návštěvnost webových stránek, konstatoval, že hlavním trendem zůstává rostoucí popularita Facebooku, který má již přes 200 milionů aktivních členů. Stal se tak přijímaným komunikačním prostředkem, že nyní hostí i papeže Benedikta XVI. a řadu světových politických vůdců.
Celkový počet minut strávených na Facebooku poskočil z 1,7 miliardy loni v dubnu na 13,9 miliardy minut týž měsíc v letošním roce, tedy o plných 700 procent.
Mezi sociálními sítěmi drží Facebook již čtvrtý měsíc v řadě primát. Na druhém místě v oblíbenosti je MySpace, ačkoli ten zaznamenal propad ze 7,3 miliardy minut loni v dubnu na letošní 4,97 miliardy minut. Za nimi pak následují Blogger, Tagged a Twitter.
"Během uplynulého roku jsme registrovali zásadní růst Facebooku a následný úpadek sítě MySpace," shrnul Gibs.
Pozoruhodný je raketový vzestup Twitteru, jenž umožňuje lidem posílat 140znakové zprávy, a to o 3712 procent. Podle Gibse by tato síť mohla změnit budoucnost celého odvětví sociálních sítí. Gibs však zároveň upozorňuje, že uživatelé své chutě rychle mění a nyní populární stránky mohou rychle ztratit přízeň.
"Jedna věc je u sociálních sítí jasná, a sice že bez ohledu na to, jak rychle příslušná stránka roste či jak je velká, může snadno u uživatelů upadnout v nemilost," podotkl Gibs. "Vzpomínáte si na Friendster? Pamatujete si na dobu, kdy byl MySpace bezkonkurenční? Ani Facebook či Twitter nejsou imunní," dodal.
Údaje společnosti Nielsen Online ukázaly, že více než 60 procent uživatelů Twitteru přestalo tuto bezplatnou stránku užívat měsíc poté, co se k ní připojili.

Autoři: ČTK
reklama
Zobrazit náhled
Zbývá 1000 znaků
Článek neobsahuje komentáře.
Nejčtenější
reklama
reklama
reklama
reklama