reklama
reklama
9. 3. 2010 | poslední aktualizace: 9. 3. 2010  15:45

Ženám, které pijí mírně alkohol, hrozí obezita méně, než když ho nepijí vůbec

Podle nové studie amerických vědců z Brighamu a z Ženské nemocnice v Bostonu hrozí ženám, které pijí dvě sklenky vína, piva nebo tvrdého alkoholu denně, menší riziko obezity než těm, které nepijí vůbec.
jam
Čtěte více o: alkohol | obezita
reklama
Vědci do studie, která byla uveřejněna v odborném časopise Archives of Internal Medicine, zahrnuli 19 tisíc amerických žen, které neměly problém s váhou a kterým bylo 39 let a více. Zeptali se jich, kolik skleniček alkoholu vypijí denně, a potom je sledovali zhruba 13 let.

Nejdůležitější skupinu z tohoto vzorce, tedy 7346 osob, tvořily ženy, které nepily alkohol téměř vůbec. V druhé největší skupině (6312 osob, což je téměř třetina) byly ženy, které tvrdí, že pijí denně tak třetinu skleničky vína, piva nebo jiného alkoholu, zatímco dvacet procent se přiznalo ke sklence alkoholu, šest procent ke dvěma sklenkám a tři procenta k více než dvěma sklenkám denně.

Ve Spojených státech sklenka alkoholu považovaná za standardní obsahuje 14 gramů alkoholu, což představuje 15 cl vína, 35 cl piva nebo 43 ml tvrdého alkoholu.

Během sledovaného období 13 let přibraly na váze nejvíce ženy, které nepily alkohol vůbec. Nejlépe odolávaly kilům navíc ty, které pily ekvivalent dvou sklenek denně.

Nejlepší v boji proti nadměrným kilům bylo červené víno, ale stejný efekt prokazovaly v menší či větší míře všechny typy konzumovaného alkoholu, tvrdí autoři studie.

Vědci nicméně nechtějí doporučit konzumaci alkoholu jako prostředek boje proti obezitě, a to s ohledem na zdravotní a psychosociologické problémy  s alkoholem spojené.
Autoři: jam, ČTK
reklama
Zobrazit náhled
Zbývá 1000 znaků
vetsi debilovinu jsem uz dlouho necetla... (roxana)
jezisi kriste co je to za blbost. alkohol obsahuje obrovske mnozstvi...
Souhlasim (Jirka)
Rekl bych, ze je to primo umerne. Nepije vubec, pribira jak hrom....
za zveřejňování tohohle hnoje? (Kolik vám za platěj ty zas*aný píče)
Jediný čím tyhle "výzkumy" excelují je kreativní zneužívání a...
To tedy znamena, (anonym)
ze v USA vsechny padesatnice pod 100kg chlastaj :-))
blbě (Klára)
Hezká žena pije pravidelně romatické rozehřívací červené víno...
Zobrazit diskusi
Nejčtenější
reklama
reklama
reklama