Rozšířená realita nabývá nového významu v projektu firmy Google, o kterém postupně internetový gigant uvolňuje informace. Brýle, které budou na LCD displej před naše oči z virtuálního světa promítat, cokoliv si budeme přát vidět, se budou ovládat například pohyby hlavou, díky zabudovanému akcelerometru a gyroskopu, nebo hlasovými pokyny. Prodávat by se měly ještě letos za cenu mezi šesti a patnácti tisíci korunami.

Jedním z propagačních materiálů Googlu je i video, které ukazuje, jak by brýle měly fungovat. Po pohledu z okna ven se objeví předpověď počasí, cestou městem se mohou objevovat praktické informace například o dopravě (zde by zřejmě byl prostor i pro inzerci například obchodů založenou na geolokaci), nebo rovnou navigace na požadované místo.

 

Project Glass: One day...

 

Celé kouzlo bude pravděpodobně spočívat v propojení brýlí se smartphonem pomocí Bluetooth technologie. Hardware brýlí bude na pravé straně, částečně skrytý v pravé postranici. Ta bude sloužit i pro dotykové ovládání. Připojení k internetu je prozatím řešeno pomocí Wi-Fi, 3G nebo LTE přímé přípojení není jisté.

Podpora navigace a Google Maps

Brýle, které dokážou zobrazit k předmětům a možná i lidem v zorném poli svého majitele informace z databází Googlu, vznikají v „tajných“ laboratořích X, ve kterých Google testuje nové možnosti využití technologií. Podobné funkce už nyní nabízejí samotné telefony s androidem vybavené aplikací Google Goggles.

Mezi nejvýznamnější funkce brýlí má patřit podpora navigace díky zabudovanému GPS čipu a napojení na službu Google Maps. Za celým projektem špionských brýlí stojí podle informací The New York Times Steve Lee, který před příchodem do X Labs vedl vývoj mapových a lokačních produktů Googlu.

V brýlích, které podle bloggera Setha Weintrauba vypadají jako sportovní Oakley Thump s integrovaným MP3 přehrávačem, bude integrovaná kamerka pro snímání okolí. Ovládání funkcí má probíhat specifickými pohyby hlavy.

Možnosti pro reklamu jsou nepřeberné - od zmíněných reklamních nabídek prostřednictvím geolokace od obchodů, kolem kterých zákazník prochází, přes "průhledy" zdmi založené na augmented reality do lákavých interiérů například restaurací, galerií, masážních studií a podobně, až po nejrůznější propracované reklamní hry a zábavné prvky.

Zbývá vám ještě 0 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se