Nový Passat vypadá skvěle. Ať už si firma k provozu vybere stylový sedan, nebo praktičtější kombi zvané Variant, bude ji dobře reprezentovat. Nový design auta totiž dává přednost velké porci chromovaných ploch. Auto je nepatrně kratší, nižší a má delší rozvor než předchůdce. Díky nápaditému vzhledu se tak dá předpokládat, že s takovým služebním vozem by se měl spokojit nejen střední management, ale třeba i pan ředitel.

V kabině je možné poznat celou řadu prvků, které zůstaly z minulé verze. Pihou na kráse jsou ručičkové hodinky v nehezkém plastovém rámečku. Styl palubní desky se ale jinak povedl, dobrým nápadem bylo propojení výdechů klimatizace s dekorem v jeden celek, takže neruší. Multimediální systém je známý už z Golfu nebo Octavie, takže pokud zaměstnanec povýší z nižší střední třídy do Passatu, bude se hned orientovat.

K vozu lze přikoupit řadu zajímavých prvků výbavy. Povedená jsou kožená křesla s příjemným tvarem i vedením v zatáčkách, připlatit se dá i za displej nahrazující klasické budíky. V top výbavě vyjde na necelých 12 tisíc korun a dokáže zobrazit třeba navigaci nebo více údajů z palubního počítače. Umí také měnit vzezření simulovaných budíků.

Ačkoli je nový Passat kratší a nižší než předchozí, na nedostatek prostoru si v jeho případě nelze stěžovat. Vzadu je ho tolik, že je možné si pohodlně dát nohu přes nohu. Protože jsou sedadla usazena o něco níže, není problém ani v prostoru nad hlavou. Pokud si budoucí majitel zvolí kombi verzi Variant, dostane jako bonus velkou kapacitu kufru - 650 litrů a 1780 litrů po sklopení zadních opěradel. Služební auto se tak může stát i praktickým vozem na soukromé cesty o víkendech.

Passat se bude na českém trhu nabízet s rozmanitou paletou motorů, které se budou postupně zařazovat do ceníku. Už příští rok by se také mohla objevit i první hybridní verze s benzinovou jednotkou a elektromotorem zvaná GTE. Ekonom si k testu zvolil špičkovou novinku. Dieselový čtyřválec s dvoulitrovým objemem, dvojitým přeplňováním a výkonem 240 koní. Masivní točivý moment 500 Nm posílá na všechna čtyři kola přes automatickou převodovkou DSG se dvěma spojkami a sedmi stupni. K dostání je jen s top výbavou Highline za nemalých 1 054 900 korun.

Investované peníze se ale bezesporu vyplatí, zejména pokud jde o jízdní vlastnosti vozu. Inženýrům se podařilo dokonale odhlučnit motorový prostor a i samotná jednotka má zvuk, který se spíše podobá benzinovým motorům. Výsledkem tak je, že v nízkých otáčkách není prakticky slyšet a ve vysokých zní příjemně. Dalším plusem je obrovská síla, díky které dokáže auto vystartovat z nuly na 100 km/h za 6,3 sekundy, čímž se blíží spíše sportovním vozům.

Ačkoli si řidič vybírá z několika jízdních režimů, auto je vždy velmi komfortní, téměř až na úrovni o třídu vyšších modelů. V zatáčkách je přesto neutrální, zejména díky pohonu všech kol. U Variantu přichází vrozená nedotáčivost o něco dříve než u sedanu, vždy jde ale o extrémní situaci.

 

Tabulka technických parametrů
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI BMT 4Motion

Motor: 2x přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem: 1968 ccm
Výkon: 176 kW (240 k)
Toč. moment: 500 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 6,3 s
Max. rychlost: 238 km/h
Komb. spotřeba: 5,4 l / 100 km
Rozměry: 4767 x 1832 x 1477 mm
Cena: 1 054 900 korun včetně DPH

Související