Fabia ve třetí generaci se začala prodávat na českém trhu a pro domácího zákazníka je to velká událost. Češi ke Škodě přece jen tíhnou, a tak jsou vozy mladoboleslavské automobilky s velkým náskokem nejprodávanější ve svých kategoriích. Po prvních kilometrech s Fabií je zřejmé, že tomu nebude jinak ani v případě této novinky.

Škoda Fabia je kompaktní auto s délkou pod čtyři metry. Přesto v nové podobě vypadá lépe než kdy předtím. Je to zejména díky tomu, že se snížila a rozšířila. To spolu s výraznějším designem znamená, že dostala sportovnější vzezření. A to se bude líbit mladším řidičům.

Kouzlo Fabie spočívá i v tom, že ten, kdo bude chtít mít co nejlevnější auto, ho dostane v přijatelné podobě. Ten, kdo chce být stylovější, může si s příplatky vybírat. Lze si tak pořídit třeba sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou, potahy s džínovým vzhledem, nebo si nechat zpracovat vlastní designový polep dekoru palubní desky. Ten lze vyrobit třeba i z rodinné fotografie.

Ostatně kabina se povedla na výbornou. Nová palubní deska je přehledná, volant je pěkný a budíky jednoduché. Škoda, že za palubní počítač se musí v nižších výbavových verzích připlácet. Automobilka u svého multimediálního systému šalamounsky obešla navigaci. GPS není v nabídce, místo toho zařízení používá takzvaný MirrorLink. Dokáže tedy zobrazit přesně to, co se odehrává na mobilním telefonu, stejně tak ho lze přes obrazovku vozu dotykově ovládat. Pokud tedy připojíte chytrý mobil, lze spustit navigaci přes něj.

Z hlediska prostornosti nelze Fabii nic vytknout. I na zadních místech se lze usadit na delší cestu, sedadla jsou totiž vykousnutá. Do kufru se vejde 330 litrů v základu.

Ekonom si k prvnímu seznámení s novou Fabií vybral benzinový čtyřválec 1.2 TSI, který vzniká přímo v Mladé Boleslavi. Konkrétně šlo o jeho silnější variantu s výkonem 110 koní. Ta je v současnosti tím nejlepším, co do Fabie lze pořídit.

Jednotku doplňuje šestistupňová převodovka s přesným chodem. Malé auto váží jen 54 kilo přes tunu, a tak jednotka s vozem nemá sebemenší potíže. Ve městě je příkladně dynamická, zabírá už v nízkých otáčkách a pak dodává konstantní tah.

Je nutné pochválit ji i za tichý provoz. Spotřeba by měla být podle výrobce okolo čtyř litrů benzinu na 100 kilometrů, Ekonom změřil o dva litry více. Šlo ale zatím o nezajetý vůz. Fabia nicméně exceluje i z hlediska podvozku, který se ukázal jako komfortní a zároveň dostatečně stabilní i pro ostřejší jízdu. Nová Škoda tak funguje perfektně jako celek a stává se jedním z nejlepších modelů ve své kategorii.

 

Tabulka technických parametrů
Škoda Fabia 1.2 TSI

Motor: atmosférický zážehový osmiválec
Objem: 1197 ccm
Výkon: 81 kW (110 k)
Toč. moment: 175 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 9,4 s
Max. rychlost: 196 km/h
Komb. spotřeba: 4,0 l/100 km
Rozměry: 3992 x 1732 x 1467 mm
Cena: 269 900 korun včetně DPH

 

Prohlédněte si výbavu nové Škody Fabia:

Palubní deska vypadá dobře. Zpracování plastů je na úrovni.

Automatická klimatizace se ovládá prostředním panelem na palubní desce.

Škrabka na led schovaná do víka nádrže se stala u škodovek tradicí. Fabia ji má také.

Foto: Škoda Auto

Související