Politikem, který je schopný své názory náležitě a účinně "prodat" novinářům a široké veřejnosti, je ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL). Vyplývá to z výsledků ankety Hospodářských novin, ve které hlasovalo 14 politických novinářů z nejrůznějších redakcí.

Na Jurečkovi oceňují především to, že je kdykoli k sehnání a neustále s lidmi komunikuje na sociálních sítích. Profily má na Facebooku i na Twitteru, připojuje se denně. "Mám Twitter i Facebook v mobilu, takže jsem na sociálních sítích průběžně podle potřeby a možností v průběhu celého dne. Profil na Facebooku i Twitteru si spravuji osobně jen já sám," říká Marian Jurečka, který občas píše zážitky přímo z jednání vlády.

Jeho veřejný profil na Facebooku sleduje 1 811 lidí. Na osobním má 2 628 přátel a 744 sledovatelů. Jeho Twitter si dosud oblíbilo přibližně 2 300 lidí.

Jurečka se za poslední rok, kdy je ministrem, pochlubil například fotkou, jak vyrazil na hory se snowboardem nebo do tramvaje na vozíčku. Zveřejnil i dopis, jímž poděkoval skupině Chinaski za song Víno, který se stal úvodní písní seriálu TV Prima Vinaři. A pochlubil se i historkou, jak vzal do auta stopaře.

Podívejte se na výběr tweetů a statusů ministra Mariana Jurečky:

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

Tento poslední tweet napsal Jurečka 29. ledna 2014, tedy v den, kdy prezident Miloš Zeman jmenoval vládu. Narážel tak na chyby v nominačním dopise. Premiér Bohuslav Sobotka totiž hlavě státu předal dokument, kde Jurečku místo na zemědělství navrhoval na zdravotnictví.

Zbývá vám ještě 0 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se