Jste spojená s řadou startupů. Proč se orientujete právě na ně?
Z vlastní potřeby seberealizace. Zjistila jsem, že nejsem úplně typ pro korporace. Startupy jsou hodně živelné, to se mi na nich líbí. Zároveň z širšího ekonomického hlediska v nich vidím velký potenciál. Vznikají firmy, které mohou pomoci naši ekonomiku táhnout. Nepůjde jenom o to, že velké firmy přijdou, založí tady pobočku a zaměstnají lidi.

Čím vás získal Skypicker, že jste do něj před necelým rokem nastoupila?
Se zakladatelem firmy Oliverem Dlouhým jsem se znala z jihomoravského inovačního centra StarCube už v době, kdy Skypicker zakládal. Byli jme v kontaktu. A loni na jaře objevil „svatý grál“, jak s firmou růst. Postavili hlavní databázi a začali prodávat letenky přes B2B partnery. Potřeboval parťáka, který mu pomůže firmu kočírovat, aby se mohl dál věnovat nápadům a rozvoji byznysu.

IBM DWH banner ihned cz 675x107 v1

 

 

 

 

Letos plánujete miliardový obrat a do dvou let se chcete se stát jedničkou na trhu nízkonákladových letenek. Kam až doletíte?
Je možné, že miliardový obrat letos i překročíme. A že se staneme nejen jedničkou v prodeji nízkonákladových letenek. Spouštíme nový produkt, kombinaci nízkonákladových letenek s klasickými aerolinkami. Chceme, aby se Skypicker stal globálním jednotným místem pro nákup letenek za nejvýhodnějších podmínek. Navíc s přidanou hodnotou, protože propojíme i nespolupracující aerolinky. To znamená, že když zákazníkovi navazující letadlo uletí, zajistíme, aby se i tak dostal do cílové destinace.

Skypicker spolupracuje s IBM. Jak se toto partnerství zrodilo?
Máme obrovské množství dat o všech letech, které seskupujeme v databázi, a díky našemu algoritmu jsme schopni v ní rychle a efektivně vyhledávat a vytvářet zcela nové kombinace. Potřebujeme proto velmi kvalitní a spolehlivé datové služby a servery. Loni v létě za námi přišel Petr Biskup, šéf startupového programu IBM, s možností spolupráce. My jsme v té době, hlavně z důvodů cash flow, neměli prostředky na to, abychom si mohli tak kvalitní řešení, jako je SoftLayer od IBM, dovolit. Proto nám velmi pomohlo, že nám IBM poskytlo kredit v hodnotě desítek tisíc eur. Díky tomu jsme se ve velmi rané fázi dostali na daleko vyšší úroveň služeb. Jsme rádi, že můžeme SoftLayer používat i dnes.

Chcete se dozvědět více o řešeních od IBM? Klikněte sem.

V čem spočívá hlavní výhoda cloudového řešení SoftLayer?
Je spolehlivý a rychlý. Máme spoustu terabyte dat přenosů za minutu, naše procesy jsou náročné na kapacitu. U některých levnějších dodavatelů docházelo k výpadkům, což si nemůžeme dovolit. SoftLayer je stoprocentně spolehlivý. Musíme pochválit také zákaznickou podporu, funguje velmi rychle a spolehlivě. Když jsme potřebovali speciální hardware, dostali jsme ho. A třeba u zákaznické podpory IBM se inspirujeme, abychom zákazníkům poskytovali profesionální a kvalitní služby.

Je potenciál spolupráci dále prohlubovat?
O její další formě právě jednáme. Tím, jak se rozšiřujeme, budeme potřebovat řadu dalších serverů. S rozšířením služby na klasické aerolinky se geometrickou řadou násobí množství dat. Kromě toho naši developeři samozřejmě intenzivně pracují na optimalizaci všech procesů, abychom nespotřebovali celé datové centrum v IBM.

Co na váš úspěch říká konkurence? Napodobuje vás?
Nevylučujeme to. V tuto chvíli skutečně děláme něco unikátního. Máme obrovskou výhodu v komplexnosti řešení. Ať už jde o databázi, nebo o vyhledávací algoritmus. Kdyby si sedlo sto Číňanů za počítače, trvalo by jim minimálně rok, než by udělali to, co máme dnes. Navíc všechny naše služby hned testujeme v praxi. Jsme partneři s velkými vyhledávači, jako jsou Kayak, SkyScanner, Momondo, i tím držíme prvenství.

Jaké máte krátkodobé a střednědobé plány?
Chceme doladit všechny služby a rozšířit se na další trhy, hlavně v Americe. V dalším kroku se budeme soustředit na zákazníka tak, aby přišel na web Skypicker.com a našel tam to nejvýhodnější řešení pro každý let. Doteď jsme se soustředili na růst přes partnery, nemuseli jsme řešit marketing. Teď pro nás bude velkou výzvou to, aby se lidi naučili chodit přímo na Skypicker.com. To vnímáme jako další krok k tomu, abychom se stali skutečně globálním hráčem v oblasti prodeje nejen nízkonákladových letenek.

 

Text nevyjadřuje názor redakce