V USA skončil další ročník konference DEF CON, což je největší bezpečnostní konference na světě. A dobrá příležitost k tomu, aby se ukázala řada nových bezpečnostních děr a jiných radostí, z nichž některé najdete i v této svodce.

Velkým tématem nejenom DEF CONu je bezpečnost aut. Charlie Miller a Chris Valasek nabourali bezpečnost systému v autech značek Chrysler, Dodge a Jeep. Na dálku dokázali reportérovi Wired, Andymu Greenbergovi, v autě ovládat klimatizaci, rádio, stěrače, převodovku a brzdy. Podrobnější informace najdete v obsáhlém paperu, který před několika hodinami zveřejnili. Výrobce sice závažnost zjištění zlehčuje, ale nakonec stáhl více než 1,4 milionu aut k opravám a aktualizacím. Kevin Mahaffey a Marco Rogers zase na DEF CONu ukázali, že dokážou na dálku odemknout elektromobil Tesla Model S, nastartovat a odjet s ním. Tesla Motors aktualizace provedl bez nutnosti osobního zásahu a celkově se k bezpečnosti staví podstatě zodpovědněji. Na základě četných dotazů by autor článku na tomto místě rád prohlásil, že v případě Chrise Valaska se jedná toliko o shodu jmen. Jeho (totiž autorovy) četné dramatické nehody nejsou způsobeny nedostatečnou informační bezpečností, ale nedostatečnou řidičskou zkušeností.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se