Pokaždé, když se švýcarská společnost Nestlé snaží na trh dostat novou sladkost nebo kávu, nechá její chuť otestovat lidmi v zemích, kde ji hodlá prodávat. Ti zkouší naslepo několik vzorků od největší potravinářské firmy světa i jejích konkurentů. Aby se výrobek mohl prodávat, musí zvítězit u více než poloviny lidí, tvrdí generální ředitel pro Česko a Slovensko Torben Emborg.

V tuzemsku Nestlé prodává například čokoládu Orion, Studentskou pečeť, tyčinku Kofila nebo tradiční české Hašlerky. Obrat podniku v Česku přesáhl 11 mi­liard korun. Zisk si tuzemské Nestlé drží dlouhodobě okolo 300 milionů korun.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se