Koncept, který by automobilům umožnil "myslet", konat a při vykonávání úhybných manévrů zčásti převzít ovládání vozu od řidičů, je klíčovým prvkem v úsilí Toyoty, která chce do olympijských her v Tokiu v roce 2020 vyrobit auto, jež by bylo schopno řídit se na silnicích samo, napsala agentura Reuters.

Toyota a KDDI spolupracují na komunikační platformě na podporu konektivity automobilů - čtěte ZDE

Zatímco v současných systémech pro podporu řízení se pro vyhýbání se překážkám, jako jsou chodci nebo jiná auta, využívají převážně obrazové snímače, vývojáři v Toyota uvažují o řešení, které by zahrnovalo AI, řekl šéf nově vytvořeného vývojářského střediska Toyoty Gill Pratt.

„Inteligence auta by vymyslela plán úhybného manévru... V podstatě by byla něco jako anděl strážný, sešlapávala by plynový pedál, ovládala volant a používala brzdu souběžně s vámi," uvedl také Pratt.

Toyota loni na podzim uvedla, že její nový výzkumný institut utratí v příštích pěti letech miliardu dolarů. Do výzkumu v oblasti robotiky investují i jiné přední světové automobilky, na příklad Ford nebo Volkswagen. Japonský konkurent Toyoty, automobilka Honda Motor nedávno oznámila, že zakládá novou výzkumnou instituci, která by se zaměřovala na AI.

Japonské automobilky ale zápasí rovněž s rychlým stárnutím populace, kvůli kterému se nad budoucí poptávkou po soukromém vlastnictví aut vznášejí otazníky, napsal Reuters. Podle Pratta je možné, že Toyota by jednou mohla vyrábět roboty, kteří by pomáhali starším lidem.