Doba vozů, které se řídí samy, se rychle blíží. Zatím je to ještě práce pro inženýry, ale pomalu je začínají střídat právníci − a i když jde o povolání spíše nepopulární, v tomhle případě budou jejich výdělky opravdu zasloužené. Chytré vozy vytvářejí dilemata, která jsme zatím znali nanejvýš ze stránek sci-fi. Může mít stroj právní odpovědnost? A pokud ano, jak ho v případě provinění trestat?
První problém začíná už v případě, že řidič může automatu do řízení zasahovat: řídil v okamžiku nehody člověk, nebo stroj? A pokud stroj, je viníkem výrobce hardwaru, nebo autor softwaru? Buď jak buď, poškození se ocitnou v nezáviděníhodném sporu s korporací, která nejspíš bude mít lepší právníky než oni.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 50 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111