Až do včerejšího odpoledne se v dominantní české tiskové agentuře ČTK o jednom z nejúspěšnějších českých start-upů Apiary nikdy neobjevila ani zmínka. Veřejnoprávní agentura existenci firmy, které se ve svém oboru podařilo prorazit na celosvětovém trhu, zaznamenala až ve chvíli, kdy přišla o české majitele a spolkl ji zámořský obr. I to ukazuje, jak je v Česku potenciál start-upů vnímán.

Je to zajímavý paradox. Češi mají pocit, že jsou IT velmocí. V počtu softwarových architektů, programátorů, kodérů či testerů na tisíc obyvatel to může být pravda, ale ti většinou dělají "na cizím", v (obvykle) nadnárodních firmách, kterým prodávají svou práci. Na české poměry prodávají své dovednosti a zkušenosti poměrně draze, ale stále je to plat víceméně fixní.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se