Investovat do zahraniční expanze chce letos asi 15 procent českých internetových obchodů. Reálně se k tomu ale nakonec dostane ani ne procento e-shopů, odhalil průzkum společnosti Acomware mezi 120 on-line obchody. "Spousta e-shopů neuspěla kvůli podcenění zahraničních trhů a tato špatná zkušenost svým způsobem negativně ovlivňuje celý trh," komentuje důvody malého zájmu o expanzi Jaroslav Kaucký z Acomware.

Tuzemské e-shopy o dobytí zahraničních trhů tedy zatím jen uvažují nebo zkoumají své možnosti. V tom jim chce pomoci i Google, který spolu s Acomware a Asociací pro elektronickou komerci (APEK) chystá akademii zaměřenou na rozvoj českých on-line obchodů v cizině. "Cílem je provést e-shopy s velkými růstovými ambicemi všemi oblastmi zahraniční expanze - od toho, jak si vybírat trhy, přes to, jak správně řídit obchod či jak dělat logistiku, až po právní úpravy a najímání lidí," vysvětluje Jan Vraný, obchodní ředitel Googlu pro Česko.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se