V Los Angeles je právě největší koncentrace fanoušků videoher. Začal veletrh E3 a jako první novinky představilo vydavatelství Electronic Arts. To vedle osvědčených nových ročníků svých sportovních her představilo i vlastní pohled na útěk z vězení, záblesk budoucnosti studia Bioware a celou divizi, která se soustředí na hledání a vývoj nových technologií pro chystané herní tituly.

Hlavní hvězdou večera nebylo žádné překvapení. EA věnovalo spoustu času Hvězdným válkám – hře Star Wars Batlefront II. Největší změnou proti první verzi střílečky se stromtroopery a rebely je přítomnost příběhu. EA už dříve potvrdilo, že absenci příběhu z narychlo vytvořeného prvního dílu odčiní. Výrazné změny ale čekají i on-line klání hráčů. EA mělo i jednu dobrou zprávu – vývojáři budou přidávat nové herní režimy a mapy zdarma, vydělávat se bude jinak.

Star Wars Battlefront II

Nový díl střílečky ze světa Hvězdných válek hráče vpraví do role hrdinů známých ze všech dílů filmové ságy, ale to jen v on-line kláních. Příběhová část hry se soustředí na mezidobí mezi Návratem Jediho a Probouzející se silou. Hrát budeme za agentku Impéria, která se chce pomstít rebelům. Netradiční úhel pohledu na konflikt rebelů a Impéria za zničení druhé Hvězdy smrti. Kromě toho se hráč ujme i dalších postav, včetně Luka Skywalkera i Kylo Rena.

Protože informace o příběhu EA představili už dříve, prezentace na E3 se soustředila hlavně na změny v on-line kláních. Battlefront II nabídne více všeho – map, bojových prostředků, specializací herních postav a také větší časové rozpětí. Tvůrci využijí celou historii Hvězdných válek a hráči se budou moci vtělit do slavných postav, jako je Yoda, Luke Skywalker, Kylo Ren, Rey, Han Solo, Obi-Wan Kenobi nebo Jango Fett. Další výraznou novinkou budou vesmírné bitvy, kde TIE fightery a X-Wingy nebudou jen tvořit vzdušnou podporu pozemním jednotkám, ale budou hlavními účinkujícími.

EA také změní obchodní model. I nadále budou chtít vydělávat i po prodeji samotné hry. Místo nabídky placených rozšíření s novým obsahem to ale Battlefront II udělá jinak – podobně jako Halo 5 nebo Gears of War 4 bude hra nabízet balíčky drobných vylepšení, které bude možné získat jen hraním nebo za reálné peníze. Velké zkušenosti s tím EA mají ze svých sportovních her.

Nový obsah v rámci starého obchodního modelu ale čeká úspěšný Battlefield 1 zasazený do prostředí první světové války – do hry přibudou mapy zasazené do Ruska a ruští vojáci, nové zbraně a bojové prostředky v balíčku s názvem Ve jménu cara.

A Way Out

EA na E3 představili jednu úplnou novinku, překvapení pro hráče, kteří nechtějí padesátý ročník FIFA. A Way Out připomíná svým konceptem televizní seriál Prison Break – dvě hlavní postavy v ní musí utéct z vězení. Netradiční na hře je ale fakt, že ji lze hrát pouze ve dvou lidech v režimu spolupráce. Když nic jiného, zaslouží si EA pochvalu za odvahu alespoň trochu v záplavě pokračování riskovat s něčím skutečně novým.

Celá hra je založená na konceptu spolupráce, i tradiční automobilové honičky budou vyžadovat, aby jeden hráč řídil a druhý střílel. Hrát půjde i přes internet, ale optimální je podle tvůrců hry, aby oba hráči seděli hezky vedle sebe na gauči. Jak to dopadne, bychom měli zjistit počátkem příštího roku.

Anthem

Pod názvem Hymna se ukázala chystaná nová hra od studia Bioware, které se potýká s velkými problémy kvůli komerčnímu neúspěchu nejnovějšího dílu série Mass Effect. Andromeda měla odstartovat novou éru populární sci-fi hry, ale místo toho se u fanoušků setkala s kritikou kvůli nepovedeným animacím i výtkám k některým herním prvkům. Podle neoficiálních informací za neúspěchem stojí hlavně problematický management. Kvůli špatným rozhodnutím celá hra s rozsáhlým otevřeným světem reálně vznikla za necelé dva roky a to je na hru takového rozsahu strašně málo.

K návratu na výsluní má Bioware pomoci nová hra založená na sci-fi prostředí. Krátký videoteaser ukázal jen sci-fi prostředí a velké příšery, které žijí za zdí chránící obyvatele neznámé planety. A jinak nic. To ale není divné, protože EA plánují vydání Anthem nejspíše až za dva roky. A to bylo od Biowaru vše, informace o nové fantasy hře ze série Dragon Age chyběly, přestože se na hře pracuje.

Anthem ale má být první titul, který využije služeb nové divize STEED, jež v rámci EA funguje jako "inkubátor" pro nové technologie a metody. EA o tom, co přesně STEED zkoumá, nemluvili, ale třeba se dočkáme časem.

Sporty s příběhy a lepší grafikou

Loni EA přinesli do herních her příběh ve hře FIFA 17. Letos se Alex Hunter vrátí, ale nebude sám. Příběhovou kampaň dostane i americký fotbal Madden 18 s podtitulem Longshot. Příběh mladého sportovce, který se chce dostat do NFL, podle všeho bude stejně melodramatický jako příběh Huntera z FIFA. Jako rozptýlení a vstup do hry to může fungovat. Jinak by to EA nedělali.

O Maddenu toho EA moc neprozradili, ale u FIFA se firma pochlubila novými animacemi, lepším zpracování stadionů, výraznějšími odlišnostmi mezi herními strategiemi různých týmů a pohybů konkrétních fotbalistů a spoluprací s Ronaldem. O NHL zatím EA mlčí, představení si schovává na 21. června na akci NHL Awards.

Need for Speed s loupežemi

Herní série Need for Speed dlouho vládla zábavnému ježdění. Pak přišla Forza Horizon a Need for Speed ztratilo kouzlo. To se má vrátit s novou verzí hry s podtitulem Payback. Nejvýraznější novinkou je příběhový režim s novým herním prvkem – krádežemi aut a následným únikem před policií. Podle videa ze hry si vývojáři pohráli s modelem poškození a vyžívají se ve filmových zpomalených záběrech na destrukci aut po vzoru Burnoutu.

E3, respektive program před oficiálním zahájením veletrhu, pokračuje v neděli ve 23:00 akcí Microsoftu, na níž se oficiálně představí nová konzole s označením Scorpio. Od Scorpia si Microsoft slibuje zvýšení prodeje svých konzolí ve srovnání s PlayStationem 4, která v posledních měsících Xbox válcuje. Vedle samotné konzole ale budou důležité také hry, protože Microsoftu po silném podzimu chybí lákavé novinky. Microsoft bude muset hodně překvapit.