Čínský Huawei prodal mezi dubnem a červnem 38,4 milionu chytrých telefonů. Díky tomu se dostal pouhé tři miliony přístrojů od Applu. Kalifornská firma ve druhém čtvrtletí prodala 41 milionů iPhonů. Trendy přitom naznačují, že Huawei může Apple v následujícím kvartálu překonat. Zatímco Applu vzrostly prodeje iPhonů meziročně o dvě procenta, Huawei rostl desetkrát rychleji. Zahájení prodeje nových iPhonů pozici Applu podle očekávání výrazně posilní, ale to se projeví až v posledním čtvrtletí.

Jedničkou globálního trhu s chytrými telefony zůstává Samsung, který na trh ve druhém čtvrtletí dodal téměř 80 milionů z celkových 340 milionů prodaných smartphonů. Samsungu se daří zejména díky nové generaci levnějších telefonů, které mají výrazně lepší poměr ceny a výkonu, než bylo u Samsungu zvykem. Galaxy S8 se prodává také dobře, i když Samsung jeho prodeje podporuje slevami. Vliv Galaxy S8 s "protaženým" displejem bez rámečku je ale výrazný.

Čtvrté místo podle dat společností Canalys a Strategy Analytics, která jsou téměř shodná, patří čínské značce Oppo téměř s 30 miliony prodaných zařízení. Na páté místo se po slabém loňském roce vrací Xiaomi, jemuž vzrostly prodeje o více než polovinu, přibližně na 23 milionů telefonů proti loňským patnácti.

Xiaomi se daří také v oblasti nositelné elektroniky. Díky nízkým cenám fitness náramků MiBand 2 a propadu prodejů zařízení Fitbit se Xiaomi stalo jedničkou v tomto segmentu se 3,7 milionu prodaných kusů. Fitbit je se 3,4 milionu náramků a hodinek na druhé příčce i přes dramatický pokles z loňských 5,7 milionu prodaných kusů. Apple s násobně dražšími hodinkami Apple Watch je stále na třetí příčce.

Pro Apple nicméně není tržní podíl důležitý. Důležitý je obrat a ziskovost a v té Apple nemá konkurenci. Applu patří 80 procent zisků celého mobilního průmyslu za rok 2016. Ještě před několika lety to bylo i více než 90 procent. Tuto informaci zveřejnil deník Korea Herald na základě dat od Strategy Analytics. Druhou pozici stále ovládá Samsung s téměř 15procentním podílem na ziscích. Na čínské výrobce Huawei, Oppo a Vivo zbývá 1,5, 1,6 a 1,3 procenta globálních zisků. Údaje o Sony, HTC či LG Strategy Analytics nezveřejnila.

Srovnání prodejů smartphonů ve druhém čtvrtletí v letech 2016 a 2017

prodeje smartphonů Q2 2017