Google Glass se staly noční můrou. Stačila fotografie stárnoucího Roberta Scobbleho v brýlích ve sprše a obavy z narušení soukromí kvůli fotoaparátu zabudovanému v brýlích. Šéf Applu tehdy koncept Google Glass odmítal a naznačoval, že se firma raději pustí do chytrých hodinek. Doba se ale změnila a podle zdrojů Financial Times Apple počítá s výrobou vlastních chytrých brýlí.

Firma podle neoficiálních informací testuje dva rozdílné přístupy. První je podobný Google Glass a zahrnuje displej, který přímo před oči uživatele promítá informace. Druhou variantu lze podle Financial Times přirovnat k brýlím Spectacles, které prodává Snapchat. Takové brýle by měly 3D kameru, ale jako displej by sloužil iPhone.

Financial Times dále uvádí, že „navzdory nadšení z ARKitu Apple stále nemá jasno, jaké nejzajímavější využití mohou takové brýle mít.“ Na stejný problém narazil u Google Glass i Google. Výsledkem bylo zrušení projektu Glass Explorer zaměřeného na koncové uživatele a vytvoření brýlí 2.0, které míří čistě na firemní uživatele, jimž rozšířená realita umožňuje efektivněji školit nové zaměstnance, protože mají potřebné informace přímo před očima ve chvíli, kdy je potřebují.

Na firemní zákazníky vsadil také Microsoft, přestože svůj systém rozšířené reality Hololens prezentoval původně jako spotřebitelské zařízení. Téměř od počátku však Microsoft spolupracuje s NASA a dalšími organizacemi a společnostmi na komerčním využití rozšířené reality. V současnosti existují i projekty, které umí propojit Hololens a systémy virtuální reality, jako je HTC Vive.

Rozšířená realita bez brýlí

Největší skok čeká rozšířenou realitu na podzim. Apple vydá nové iPhony a s nimi také iOS 11, který obsahuje technologii ARKit. Ta umožňuje zobrazovat virtuální objekty zakomponované do záběrů z fotoaparátu v telefonu. Ve srovnání se systémem Tango od Googlu ale nevyžaduje speciální hardware. Na trhu jsou zatím pouze dva telefony s technologií Tango a nepočítá se s tím, že by nová generace telefonů Pixel přímo od Googlu tuto technologii nabídla.

Díky testovacím verzím iOS 11 už je zřejmé, že ARKit funguje velmi dobře. Kromě například videoher může sloužit i k praktickým účelům, například k orientačnímu měření vzdálenosti nebo velikosti předmětů v prostoru. Na využití ARKitu s Applem spolupracuje například IKEA