Stačí vzít kus správně sestavené lepenky, dvě plastové čočky za pár korun, gumu z tepláků, vložit do toho chytrý telefon a okno do virtuální reality je hotové. Google tomuto zázraku říkal Cardboard a mezi lidi se ho za tři roky dostalo sto milionů kusů. Jeho výhodou byla jednoduchost, cena kolem stokoruny a také fakt, že fungoval s většinou dostupných telefonů, na Androidu i iPhonu.

Před rokem si ale Google řekl, že krabička ze složeného kartonu nestačí. Mobilní virtuální realita musí vypadat a fungovat lépe. Ohlásil také, že větší podporu si zaslouží i rozšířená realita, příbuzná technologie, která nevnoří uživatele do virtuálního světa, ale virtuální objekty zasadí do reálného prostředí. Tak jako ve hře Pokémon, při níž lidé na ulicích chytají pomocí smartphonů virtuální postavičky. Pro obě technologie vyvinul Google nový hardware. Ten je ale drahý, což dává prostor konkurenci.