Dva komíny ostravského areálu Dolní Vítkovice během letošního hudebního festivalu Colours of Ostrava osvítily siluety tančících postav. Nepohybovaly se ovšem podle předem připraveného scénáře, ale kopírovaly kroky návštěvníků, kteří tančili v přilehlém stanu a nechali se přitom nasnímat speciální kamerou. Ta záznam živě vyslala do laseru, jenž na komínech vykouzlil pohybujícího se muže a ženu.
Pod světelnou hříčku se podepsala mladá pražská firma 3dsense, kterou před pěti lety založili doktorandi z ČVUT Jan Hrdlička a Jiří Wild. Svým podnikáním ukazují, že na trhu lze uspět s produkty, které stojí na pomezí technologické finesy a umění. "Zabýváme se hlavně interaktivními projekcemi," popisuje zaměření podniku Jan Hrdlička.
Tahle firma si však rozumí také s klasickým videomappingem, tedy promítáním na fasády budov, připravuje vzdělávací instalace do muzeí nebo zabudovává projekce přímo do interiérů. Nezastírá, že prodává především zábavu. "Jde nám o efekt ohromení, chceme ukázat, že s technologií lze kouzlit," zdůrazňuje Hrdlička.
Zde leží potenciál jejich rozvíjejícího se byznysu. Nejčastěji na jejich um slyší společnosti, jež chtějí do svých prostorů zabudovat interaktivní prvek nebo na něm staví svou prezentaci na kulturních akcích. "Pro velké firmy jde o jednu z mála možností, jak se mohou prezentovat netradičním způsobem. Takže jsou ochotny takové věci zaplatit," vysvětluje Hrdlička.
Obchodníky nenadchli, umělce ano
Podnik žije hlavně z jednotlivých zakázek, pak má drobné příjmy ze stálých instalací, které klientům půjčuje. "Musíme mít zhruba dvě až tři velké objednávky ročně, což se nám daří," prozrazuje Hrdlička. Za této situace a s 10 zaměstnanci bude letošní obrat šplhat k 10 milionům korun a hospodaření již tři roky v řadě končí v černých číslech. "Jsme stále malí, ale rosteme každoročně přibližně o 10 procent," dodává Hrdlička.
Vedle toho se dvojice stíhá také politicky angažovat. Když loni v březnu navštívil Prahu čínský prezident Si Ťin-pching, byli to oni, kdo na fasádu Pražského hradu promítl nápis "Pravda a láska". Jinak se ale věnují hlavně podnikání.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111