Učitelka v mateřské škole dá patnácti dětem pytlík bonbonů a řekne jim, aby si je rozdělily. Jenže v pytlíku jich je jen čtrnáct. Jak se děti s takovou situací vyrovnají? "V každé skupině je dítě, které se přirozeně ujme řešení," vysvětluje Jan Voda, ředitel Základní a mateřské školy Magic Hill v Říčanech a zároveň pedagog na katedře primární pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy.

Jako první v Česku se začal věnovat tématu leadershipu v mateřských školkách. "Ano, možná to zní trochu šíleně, ale je to téma vědeckých prací, které zpracovávaly kapacity na prestižních zahraničních univerzitách. Už k tomu existují příručky, jen v Česku se o něm ještě moc neví," vysvětluje. V podstatě jde o jednoduchou věc, nezabít u dětí hned v nízkém věku přirozenou schopnost řídit ostatní, ale naopak ji v nich rozvíjet.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se