Takzvané sociální DRM vypadá na první pohled jako dobrý nápad. S druhým pohledem se zájemci mohli seznámit tento týden; vydavatelství Kniha Zlín našlo na uloz.to označenou e-knihu ze své produkce a jeho marketingová guru si o tom zažertovala na Twitteru.

Vyvolala tím mnohé vášně, ale také užitečnou diskusi (a nejen na Facebooku). Plyne z ní hlavně to, že sociální DRM stejně jako každé jiné DRM neřeší vůbec nic. Z e-knihy, která byla podle vodoznaku údajně prodána Bartoloměji Papouškovi, nelze spolehlivě dokázat, že ji skutečně Papoušek koupil (ostatně ani to, že taková osoba existuje); natožpak to, že ji dal v plen veškerému internetovému lidu.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se