SPIR se pokouší o obtížnou věc. Chce zavést internetový ekvivalent měrné jednotky GRP. Ach, promiňte… SPIR je Sdružení pro internetovou reklamu, spolek firem, jejichž byznys úzce souvisí s tím, co má v názvu; mimo jiné provozují známý NetMonitor. A GRP je Gross Rating Point, zhruba řečeno podíl populace, která něco (zpravidla reklamu) viděla (zpravidla v televizi).

Smysl toho počinu je zjevný; jde o přepočet a v konečných důsledcích o něco jako směnný kurs mezi internetem a televizí, pokud jde o sledovanost reklamy. S tichou nadějí, že by to časem mohlo mít vliv na její cenu. Právě proto je ta věc obtížná. Nutnost porovnávat je zjevná. Stará a nová média se však obtížné shodnou na kompromisním vzorečku. Nakonec ovšem budou muset. Lidé budou samozřejmě dál přednostně čučet na bednu, ale streamovaného videa přibývá a s hračičkami jako Chromecast nebo Apple TV se kvůli němu už nemusíte zvednout z pohovky, od piva a brambůrek.