Drony už dovážejí zboží zákazníkům

Jako první se pochlubil úspěšným využitím dronů při nákupech Amazon, ale v mnohem větší míře je používá americký řetězec 7-Eleven. Ten v USA uskutečnil už 77 dodávek zboží skupině 12 zákazníků. Amazon v Británii může doručovat malé balíčky pouze dvěma zákazníkům v blízkosti svého skladu. Omezení ze strany vládních úřadů v obou případech významně limitují dosah dronů − zatím mohou létat jen na krátké vzdálenosti mimo hustě obydlené oblasti.

Herní trh opět vyrostl, na 91 miliard dolarů

Zákazníci utratili v roce 2016 za videohry v přepočtu 2,25 bilionu korun. Podle dat společnosti SuperData Research získali nejvíce peněz tvůrci mobilních her, téměř polovinu. Druhou největší kategorii představují tradiční videohry pro PC a konzole následované bezplatně šířenými on-line tituly s mikrotransakcemi. Mezi nejvýnosnější mobilní hry patřil Pokémon Go, Monster Royale a Clash Royale. Rychle také roste digitální prodej her, který snižuje zisky tradičním herním obchodům.

Češi mají drahá mobilní data, málo je používají

Společnost Tefficient zveřejnila další analýzu nabídky mobilních dat u operátorů ve 32 zemích. Čeští operátoři dopadli opět velmi špatně, dražší je jen Nizozemsko. Kvůli drahým mobilním datům Česko zaostává také v jejich spotřebě. Průměr je méně než 500 MB měsíčně, což ČR řadí po bok Indie, Číny nebo Egypta.

Chytrá domácnost s Morganem Freemanem

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg v průběhu letošního roku vytvořil vlastní systém chytré domácnosti pro svůj dům v Kalifornii. Pro Zuckerberga to byla jeho tradiční roční výzva. Po učení se mandarínské čínštině nebo čtení dvou knih každý měsíc přišla na řadu chytrá domácnost. Systém, který si Zuckerberg vyvinul na míru, umí otevírat příjezdovou bránu při příjezdu známých vozů, opéct toast a přehrávat hudbu či rozsvěcet světla. Původní robotický hlas umělé inteligence s označením Jarvis má nahradit herec Morgan Freeman. Zatím není jisté, že se z Jarvise stane komerční produkt, ale Zuckerberg tuto možnost naznačil.

Super Mario Run je hit, má 40 milionů stažení

První hra společnosti Nintendo pro mobilní telefony má za sebou rychlý start. Během čtyř dní získala 40 milionů stažení a ve stovce zemí se dostala mezi 10 nejvíce vydělávajících aplikací. Radost Nintenda z dobrých výsledků ale musí kazit rozpačité recenze samotných uživatelů. Přibližně polovina hodnocení v prvních dnech totiž obsahovala pouze jednu hvězdičku z pěti. Hlavním důvodem byla omezená nabídka bezplatného obsahu. Po třech devadesátisekundových úrovních totiž hráči za plný přístup musí zaplatit 10 eur, tedy téměř 300 korun. Fanoušci původních her pro konzole od Nintenda pak kritizují omezenou svobodu pohybu hlavní postavy a malý počet úrovní. To je v nepoměru s jinými hrami, které za stejné nebo menší peníze nabízejí více zábavy. Patří mezi ně i český Samorost 3, který se prodává za 100 korun.