Za poslední rok se trh s tablety radikálně proměnil, vyplývá to ze zprávy Petera Kinga ze společnosti Strategy Analytics. Polepšil si hlavně Android a naději mají i zařízení s Windows, skoro polovinu svého původního podílu ztratil Apple. Spíš než problémy s prodeji iPadu to ale způsobil obrovský úspěch androidích tabletů – co se absolutních čísel týče, není na tom Apple tak špatně.

Zpráva srovnává počty tabletů odeslaných prodejcům a celkový podíl na trhu podle operačních systémů. Údaje jsou z druhého čtvrtletí roku 2012 a 2013 a týkají se opravdu jen tabletů, ne čteček elektronických knih ani konvertibilních laptopů. Zahrnují ale pochopitelně i neznačková „no-name“ zařízení, a právě ta operačnímu systému od Googlu významně zvyšují podíl.

V roce 2012 už sice Android vedl v počtu odeslaných kusů i tržním podílu, čísla ale byla velmi vyrovnaná. Apple obsadil 47,2 % trhu, Android 51,4 procenta. Windows s půlprocentním podílem neměly šanci, necelé jedno procento trhu dobylo BlackBerry.