Ani 4k OLED televizory nejsou v Las Vegas tak vzácné zboží jako přenosná herní konzole nVidia Shield. Zařízení, které nVidii dostane do přímé konkurence s Microsoftem, Sony a Nintendem, vyvolává zájem nejen díky novému procesoru Tegra 4 s výkonnou grafikou, ale také díky funkcím, které ve spojení se správně vybaveným počítačem umožní prostřednictvím konzole Shield hrát videohry z počítače.

Díky Igorovi Staňkovi, který má v nVidii na starosti komunikaci produktové řady Tegra jsme měli možnost se alespoň na pár minut se Shieldem seznámit osobně a bez plexiskla, které chrání konzoli vystavenou veřejně na stánku firmy. 

 

V ruce Shield působí solidně, ale díky velkému displeji trochu táhne dozadu – není ideálně vyvážený a také je výrazně mohutnější než Nintendo 3DS nebo PlayStation Vita. Je zřejmé, že Shield nemá být kapesní konzole, ale konzole přenosná určená pro používání doma s WiFi - o verzi s přístupem k mobilnímu internetu nVidia ni nemluví.

Umístění ovládacích prvků na kapesním zařízení je vždy kompromis, ale nVidia se docela trefila, jen analogové páčky nejsou v optimální poloze a podle toho, co jsem zaslechl, se jejich poloha ve finální podobě konzole bude měnit.

Spekulace o ceně jsou zatím předčasné, ale lze odhadovat, že nVidia bude prodávat Shield nejspíše pod jiným jménem) za cenu mezi 300 a 400 dolary. Nebude tedy nejspíše levnější než konkurence, ale nVidia v tomto případě neútočí na cenu.

Hlavní výhodou Tegry proti konkurenci bude výkon a unikátní funkce. Tegra 4 stejně jako nové čipy od Qualcommu totiž zvládne bez problémů přehrávání i nahrávání videa v UltraHD rozlišení, takže se může opakovat situace, ve které bylo Sony s PlayStaton – ta byla dlouho nejlevnějším Blu-ray přehrávačem na trhu.