V Brně nemají metro, ale dělají tam vynikající hry. Nový titul Jakuba Dvorského, zakladatele studia Amanita Design, vyšel tento týden, čtyři roky po vydání kouzelné Botaniculy. Samorost 3 se už názvem hlásí k jednoduchým webovým hříčkám, které se i před třinácti lety dokázaly mezinárodně prosadit.
Hlavní hrdina, bezejmenný skřítek v bílém pyžamu, se poprvé dočkal plnohodnotné hry. A bylo na čase.

Samorost 3 slibuje asi 7 hodin zábavy při prozkoumávání devíti podivných planet. Herní prostředí svou hravostí připomínají Malého prince, pokud by Malý princ zažil svá dobrodružství ve světě skřítků a podivných tvorů, kteří obývají rozmanitá prostředí planetek plujících vesmírem. Malý princ by asi také nelétal v raketě z makovice.

Stejně jako u ostatních titulů z hlavy Jakuba Dvorského ve hře chybí namluvený příběh, který by hráčům jasně dal najevo, co je čeká a co mají dělat. Místo toho hra povzbuzuje zvídavost a zkoumání, zkoušení. Animovaný svět funguje na dekády starém principu „klikání“ – stačí myší kliknout na místo na obrazovce, čekat na reakci a správným klikáním na správná místa řešit hádanky.

Důležitou součástí hry je hudba Tomáše Dvořáka známějšího jako Floex, který udělal hudbu k původnímu Samorostu a Machinariu od Amanita Design. Na hudbě a zvucích stojí celá řada hádanek, ne náhodou je hlavní „výzbrojí“ skřítka kouzelná flétna.

Samorost 3 je zatím dostupný pro Windows a OS X a stojí 20 dolarů za základní verzi nebo 25 dolarů za kosmickou variantu se soundtrackem se stopáží 90 minut a artbookem v elektronické podobě. Vedle webu autorů je hra dostupná také v digitálních herních obchodech v čele se Steamem a GOG.com. V obou patří Samorost k nejprodávanějším hrám, na Steamu mu dokonce nějakou dobu patřila první příčka. Do konce roku pak Amanita Design plánují vydat hru i pro iOS a Android.

Jako předkrm si potom můžete na webu Amanita Design zahrát první Samorost a první epizodu Samorostu 2.