Před pěti lety zemřel autor populárního Krtečka, který nemluví a díky tomu oslovil děti i v zahraničí; naposledy v Číně. Společnost VUISS toto datum zvolila k oficiálnímu vydání nové mobilní hry Krteček a drak, která vzdává poctu klasické ruční kresbě a animaci.

Hra dostupná bezplatně pro Android a iOS je určená zejména dětem a vyzývá je k pouštění draka. Krteček a myška pouštějí draka a musí se vyhýbat překážkám, jako jsou vrány, včely, berušky nebo kukačkové hodiny. Zlobí je při tom i jejich kamarádi ježek nebo zajíc. Ve hře jsou celkem desítky postav, všechny pečlivě animované a vypadají, jako by přímo vyskočily z televize. Nechybí ani zvukový průvodce hrou v češtině, angličtině a němčině.

Video z české mobilní hry Krteček a drak
Video_z_ceske_mobilni_hry_Krtecek_a_drak.png

Ovládání hry je netradiční, hráči musí posunovat červené tlačítko s tlapkou, aby se zvířátka rozeběhla a drak na provázku za nimi stoupal do výšky nebo aby v případě zastavení zase klesal mimo nebezpečí. Autoři hry pravděpodobně nechtěli kopírovat osvědčený princip her, jako je Temple Run nebo Jetpack Joyride, ve kterých na řízení pohybu stačí jen dotyk prstu kdekoliv na obrazovce. Výsledek je ale rozpačitý a autoři už ovládání částečně upravili, aby bylo přesnější.

Přestože je hra určená dětem, je nadprůměrně obtížná. I dospělí budou mít problémy, a to i v prvních úrovních. Těch je ve hře 36, doplněny jsou o jednu „nekonečnou“ úroveň. Naše děti ve věku 5 a 7 let byly po chvíli zkoušení otrávené. Fakt, že po každých třech pokusech viděly reklamu na Alzáka a obchod hracky.alza.cz, je také nepotěšil. Naštěstí se reklama zobrazí maximálně šestkrát během jedné herní seance. I to je ale minimálně 5x více, než by bylo příjemné.

A v tom je celý problém. Krteček a drak má nádhernou kreslenou grafiku, problémy s hratelností a hlavně s ovládáním se dají snadno vyřešit. Obchodní model postavený na dokupování „jahůdek“ a reklamě na hračky od Alzy - s tím to bude těžší. Alespoň že nákup jahůdek reklamu odstraní.

Tak či tak, dát do hry pro děti reklamu na obchod s hračkami je sice efektivní, ale sprosté. Stejně sprosté jako lákat na plyšového Alzáka zdarma, kterého mohou děti získat po registraci na dětské Alze, sledování reklamních videí, odeslání seznamu chtěných dárků rodičům a nalákání kamaráda k tomu, aby se ke službě také přihlásil.