Na světě je stále v provozu více než 600 mi­lionů počítačů starších pěti let. "A to je smutné, opravdu smutné," řekl Phil Schiller, marketingový viceprezident Applu, při představení menšího iPadu Pro. Snaha přesvědčit majitele starších počítačů, aby si koupili něco nového, ale není "z hlavy" Applu. S konceptem srovnávání nových notebooků s pět let starými modely přišel Intel, který se snaží něco udělat s několik let trvajícím výrazným poklesem zájmu o nové počítače.

Apple chce od představení iPadu 2 nahradit co největší množství počítačů svými iPady. Intel a jeho zákazníci, jako je Acer, Dell, HP a Lenovo, pak chtějí, aby uživatelé své staré stroje vyměnili za nové, hezčí, rychlejší a s delší výdrží na baterii. Boj o zákazníky však mají obě strany těžký. Hlavním důvodem je pomalá evoluce, místo dříve obvyklého skokového zvyšování výkonu a zlepšování výdrže baterií, která trvá posledních několik let.