Kdo by doma nechtěl mít Porsche. Supersportovní automobily s výrazným designem jsou skvělým lékem na krizi středního věku a na závodní dráze umí trhat rekordy. Když ale nové auto nepotřebujete a rozhodnete se pro notebook s označením Porsche Design Book One, bude to divoká jízda.

Book One na první pohled rozhodně zaujme. Nejvýraznějším prvkem hliníkového notebooku jsou panty ve tvaru ozubených válců − převodů. Panty umožňují obrátit displej o 360 stupňů. To ale není všechno. Po stisku tlačítka na boku je možné obrazovku úplně odpojit, takže místo notebooku s převráceným displejem a hmotností 1,5 kilogramu budete mít v ruce tablet s hmotností 758 gramů. Kamerku v horním rámečku displeje navíc doplňují infračervené senzory, které počítač odemknou rozpoznáním tváře jeho majitele. Působí to trochu jako kouzlo.

Výbava notebooku s designem od Porsche je téměř bez kompromisů. Displej s úhlopříčkou má vysoké rozlišení 3200 x 1800 bodů, systém má k dispozici 16 GB operační paměti a 512 GB místa na SSD úložišti. Notebook má také 4 USB konektory, dva moderní USB Type-C, z toho jeden v těle tabletu, kde je i sluchátkový výstup. Oba konektory jsou navíc v dolní části, což je praktičtější. K ovládání notebooku lze použít i přibalené dotykové pero, to se však bohužel nedá schovat do těla notebooku.

Bude se líbit

◼ Strojově přesný a čistý design
◼ Unikátní konstrukce
◼ Jasný displej se sytými barvami

Notebook se nabíjí pomocí USB Type-C konektoru, který můžete zapojit do části s displejem i do části s klávesnicí. Zařízení má totiž dva akumulátory. Tablet sám o sobě vydrží v provozu mimo zásuvku asi tři hodiny, v podobě notebooku je možné počítat s osmi hodinami provozu. To je bohužel polovina slibované výdrže. Důvodem je vysoké rozlišení displeje, které navíc omezuje i reálný výkon počítače, v zátěži zahřívaného více než konkurence.

Při ceně kolem sedmdesáti tisíc se každá odchylka od ideálu špatně obhajuje. Porsche Design Book One totiž čelí konkurenci v podobě Macbooků Pro nebo ThinkPadu Carbon X1 Yoga. Majitelé sportovních vozů ze Stuttgartu ale mají jasno − musí ho mít.

Může vadit

◼ Poloviční než udávaná výdrž
◼ Slabší reálný výkon

jarvis_59df7e61498e27ac1668ab46.jpeg
Porsche Book One na první pohled rozhodně zaujme.
Foto: Porsche