Hudba, podcasty, zvuk k filmům nebo hrám. Sluchátka jsou nejlepší způsob, jak si užít oblíbené zvuky v soukromí vlastní hlavy a kvalitněji, než jak to za stejnou cenu dokážou reprosoustavy. Pořízení i levných sluchátek dá hudbě a filmům život, se zavřenýma očima se mohou i Pokáčovi vrátit vlasy.

Proti loňskému roku, kdy jsme vybírali hned dvě sady sluchátek – plně bezdrátová a sluchátka s rušením okolního hluku – letos jdeme ještě o kousek dál. Tento článek pojme všechny typy bezdrátových sluchátek, tedy takzvaných "in-ear" do uší a "on-ear" na hlavu. Druhý článek se pak zaměří na sluchátka, které uživatel musí do zařízení zapojit pomocí drátu.

Úplně bez drátů

Nejpopulárnější kategorie sluchátek vděčí za své rozšíření Applu, o tom není potřeba vůbec diskutovat. Je jedno, že Apple nebyl první, je jedno, že nenabízí nejlepší zvuk… Nikdo neprodal více sluchátek, kterým úplně chybí dráty. Hlavním prodejním argumentem pro true wireless sluchátka je pohodlí, s tím, že oproti tradičním bezdrátovým sluchátkům vás netlačí hlavový most na temeni ani nákrčník na krku.

Související

Moje zkušenost říká, že je to jen věc zvyku a plně bezdrátová sluchátka mají i nevýhody, včetně toho, že řada z nich není nijak extra pohodlná v uchu. Poslední rok ale přinesl zásadní zlepšení v oblasti výdrže na jedno nabití. A ani po roce používání plně bezdrátových sluchátek jsem žádná neztratil, takže se nenaplnily moje největší obavy. Několikrát mi nicméně sluchátka skončila na zemi a hrozně nerad je strkám do kapes, když potřebuji na chvíli slyšet; třeba vyřídit v kavárně objednávku.

Hlavním problémem tohoto typu sluchátek tedy zůstává životnost baterie – akumulátor uvnitř skořepin žádný výrobce nevymění. O to důležitější je tedy výchozí kapacita baterie přímo ve sluchátkách, protože úbytek kapacity je postupný, a když začnete z velkého čísla, je to lepší, než když máte už na začátku jen polovinu energie.

Zatím jste si přečetli méně než 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Komentáře ke článku

Jakub Burdych 13.07.2020 18:34
Zajimalo by me, co si predstavujete pod pojmem Hi-Res audio, zejmena pak ve spojeni se sluchatky, ktere hi-res audio maji, nebo nemaji podporovat. Viz "Chtít od levných sluchátek podporu Hi-Res Audia..." nebo "U zvuku Sony dlouhodobě propaguje specifikaci Hi-Res Audio, díky níž roste zájem o kvalitní hudební nahrávky, za což Sony patří velké díky." Protoze podle me to mate uplne pomotane a jenom tlumocite marketingove nesmysly.
Redakce iHNed - Otakar Schön 19.07.2020 22:28
Hi-res audio je v podstatě marketingová nálepka - pro cokoliv, co přesahuje standard CD Audia. U sluchátek to primárně znamená vyšší frekvenční rozsah. Ale už jen to, že někdo investuje peníze do zvyšování povědomí o kvalitě zvuku je chválihodné. Pokud máte nějaké konkrétní výtky k mému hodnocení sluchátek, napište mi e-mail, můžeme to klidně probrat, audio je můj koníček, takže se případně rád poučím
Newsletter

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru