Nově vzniklé pracoviště zaměstnává více než 50 operátorů, manažerů dohledu a kancelářských pracovníků ve 24 hodinovém provozu. Jejich týmy odbavují každý den anglicky i německy přes 400 letů směřujících do celého světa. Brněnští operátoři zajišťují optimální zátěž letadel různých velikostí, od padesátimístných turbovrtulových strojů až po obří letouny typu Boeing 747 Jumbo.

Tento i pro nás významný projekt  je po otevření  brněnského call centra v roce 2005  další velkou investicí Lufthansy v České republice.

plane_balancing.jpg

Středisko má důležité poslání. Odletová karta vyvážení letadla je totiž jedním z nejdůležitějších dokumentů pro povolení letu. Ve spolupráci s nákladovým personálem, posádkami letadel a pozemním personálem na letištích v Evropě brněnští operátoři plánují optimální rozložení nákladu a cestujících v letadle.

Brno se tak stalo jedním ze tří středisek pro podporu veškerého leteckého provozu Lufthansy na celém světě. První takové středisko bylo otevřeno v Kapském Městě a třetí vznikne v Istanbulu.

"Centralizace řízení vyvažování letadel je ambiciózní projekt zaměřený na zvýšení efektivnosti a pružnosti pozemního provozu společnosti Lufthansa," řekla už v loňském roce v této souvislosti paní Dörte Klein,  generální ředitelka Lufthansy pro ČR a Slovensko. "Vyvažování letadel je klíčovou operací, k níž dochází těsně před startem. Prvních 11 zaměstnanců už zahájilo výcvik pod dohledem profesionálů z Kapského Města. Po zařazení dvoupatrového Airbusu A380 do letecké flotily společnosti bude brněnské středisko odbavovat všechna letadla tohoto typu."

Operátor střediska odpovídá za veškeré údaje týkající se nakládání a vyvážení letadel. Karty vyvážení informují posádku o rozložení pasažérů a nákladu v letadle těsně před startem. 

„Zprovoznění centra je důležitým krokem v oblasti efektivního řízení vyvažování odbavovaných letadel, jako klíčové součásti předvzletové přípravy,” uvedl Oliver Wagner, vicepresident Global Airport Products & Services, Deutsche Lufthansa AG. „Náš nový stále rostoucí tým v Brně výrazně přispívá k bezpečnosti a efektivitě letecké přepravy. Ve spolupráci s nákladovým i pozemním personálem a posádkami letadel bude plánovat ekonomické využívání nákladové kapacity letadel a připravovat dokumentaci nezbytnou pro každý let,“ dodal Wagner.

„Pro Brno se Lufthansa rozhodla, protože v moravské metropoli žijí jazykově dobře vybavení lidé a telekomunikační infrastruktura odpovídá úrovni náročných mezinárodních standardů,“ řekl dr. Reinhold Huber, viceprezident managementu Deutsche Lufthansa AG zodpovědný za vztahy se zákazníky. „Náš příchod do Brna bude v příštích měsících znamenat i vytvoření nových pracovních míst v regionu,“ uvedl.

Lufthansa je jednou z prvních leteckých společností na světě, která centralizovala řízení vyvažování jednotlivých letů. Ještě přibližně před pěti lety se o vyvažování letadel rozhodovalo před nakládkou přímo na letišti. Díky moderním technologiím lze vyvažování plánovat, i když letadlo není v bezprostřední blízkosti operačního zátěžového střediska.

Nové Global Load Control centrum v Brně nebude odbavovat pouze letadla společnosti Lufthansa a jejích partnerských aerolinek, ale i dalších členů skupiny Star Alliance a mnoha jiných dalších zákaznických leteckých společností.