Čínské centrum pro informace o internetové síti (CNNIC) v pátek oznámilo, že asijská velmoc překonala v počtu uživatelů internetu Spojené státy a stala se tak v tomto ohledu světovou jedničkou.

Počet uživatelů internetu v Číně se na konci června meziročně zvýšil o 56 procent na 253 milionů lidí. V současné době internet používá asi pětina Číňanů. Podle analytiků by měl počet uživatelů dosáhnout v roce 2012 až půl miliardy lidí.

Ve Spojených státech podle odhadů výzkumné firmy Nielsen Online používalo minulý měsíc internet zhruba 223 milionů lidí.

Čínská vláda podporuje používání internetu k podnikání a vzdělávání. Snaží se však blokovat přístup ke stránkám, které považuje za pornografické či podvratné. Uživatelům internetu tak v Číně hrozí vězení za posílání e-mailů, jež kritizují komunistický režim nebo podle názoru úřadů porušují nejasné zákony o bezpečnosti země.Muž hraje počítačovou hru na veletrhu her a animací v Šanghaji

Peking blokuje přístup k internetovým stránkám, které provozují disidenti, ochránci lidských práv a některá zahraniční zpravodajská média. Uživatelé internetu v Číně například nemohou navštěvovat stránky YouTube či další zahraniční severy, kde se objevily videozáznamy březnových protivládních protestů v Tibetu.

Z finančního hlediska zaostává čínský internetový trh za Spojenými státy, Jižní Koreou i dalšími zeměmi. Podnikatelské využití internetu však v Číně rychle roste a přitahuje zájem investorů.

Celkové tržby čínských internetových firem loni stouply téměř o polovinu na 40,5 miliardy jüanů (téměř 90 miliard korun). V roce 2010 by podle výzkumné firmy Analysys International měly dosáhnout 137,5 miliardy jüanů.

Související
Newsletter

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru