V lidských ústech byla objevena nová bakterie.Vědci nalezli jak ve zdravé tkáni, tak i v nádorech tři neidentifikované kmeny jednoho typu bakterie nazvané Prevotella. Tyto bakterie jsou u člověka součástí běžné mikrobiální flóry. Jsou také spojovány s různými onemocněními ústní dutiny a infekcemi v jiných částech těla.

Vědci pojmenovali nový druh Prevotella histicola, neboť tyto bakterie žijí v tkáni (histion znamená v řečtině tkáň).

"Tento druh byl izolován v ústní tkáni," a to jak ve zdravé, tak i v té, která byla napadena nádorem, uvedl profesor William Wade z King's College London Dental Institute. To podle něho potvrzuje další studie, jež ukázaly, že ústní bakterie mohou napadat tkáně a buňky.

Zubní kazy a záněty dásní jsou nejčastější infekční nemoci a způsobují je změny flóry, jež je za běžných okolností v lidských ústech přítomna.

Dále čtěte

Jestliže vědci lépe pochopí složení mikroorganismů v ústech, umožní jim to vyvinout nové způsoby prevence i léčby. Proto je podle profesora Wadeho tak důležité, aby byly podrobně popsány a označeny všechny druhy bakterií žijící v ústní dutině.
V ústech zdravého člověka se nachází obrovské množství mikrobů, virů, hub, prvoků a bakterií, připomíná vědec.

"Nejpočetnější jsou bakterie: každý mililitr slin jich obsahuje na 100 milionů a v ústech existuje více než 600 různých druhů bakterií. Kolem poloviny z nich je třeba ještě pojmenovat," uvedl profesor Wade.