nadrazi__350x210_.jpgPotvrdil to mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. Dráhy tak následují některé letecké společnosti, které nabízejí odbavení přes mobilní telefon.

"Ne každý má vždy při ruce tiskárnu, aby si jízdenku vytiskl. Pro mnohé cestující se tím výrazně zjednoduší nákup jízdenek na internetu," řekl Aleš Ondrůj z úseku pro marketing a komunikaci. Průvodčí ve vlaku jízdenku načte z obrazovky nebo zadá potřebné údaje do přenosné osobní pokladny. Jedinou podmínkou je, že notebook musí být při kontrole v provozu.

Internetový prodej jízdenek zprovoznily České dráhy na konci roku 2005. Cestující si původně mohli koupit jízdenky pouze do vlaků SuperCity Pendolino, v současnosti je možné pořídit doklady do zhruba 500 vlaků kategorie rychlík, expres, InterCity, EuroCity a SuperCity. Virtuální novinka se však zatím netýká výhodných mezikrajových jízdenek eLiška.

Zájem o internetové jízdenky a jízdenky koupené po telefonu každým rokem roste. Za prvních deset měsíců letošního roku prodaly dráhy tímto způsobem více než 300 000 jízdenek, loni to bylo ve stejném období 108 000.

Dále čtěte

Zatímco při nákupu po internetu se jízdenka cestujícímu zobrazí přímo v nákupní aplikaci, po telefonickém nákupu mu přijde potvrzující e-mail s potřebnými údaji.

Průkopníky elektronických cestovních dokladů byly letecké společnosti. Dnes již téměř výhradně používají elektronické letenky, které bylo nejdříve nutné si také vytisknout. Některé aerolinie už ale zavedly vstupenky ve formě SMS zpráv na mobilech.

Související
Newsletter

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru