Celosvětový prodej mobilních telefonů ve druhém čtvrtletí meziročně klesl o osm procent na 273 milionů přístrojů. Uvedla to výzkumná společnost Strategy Analytics.

Pokles celosvětového trhu s mobilními telefony ve druhém čtvrtletí zpomalil ze 14 procent v předchozích třech měsících. Strategy Analytics navíc předpověděla, že zpomalování poklesu bude pokračovat rovněž ve druhé polovině roku. V celém letošním roce očekává Strategy Analytics snížení prodeje o pět procent. Je tak optimističtější než výzkumná firma IDC, která počítá s propadem o 13 procent.

Prodej byl ve druhém čtvrtletí podpořen zlepšující se spotřebitelskou důvěrou v některých regionech, například v Číně, a částečným obnovováním zásob některých maloobchodníků. "Tyto faktory naznačují, že světový trh vykazuje známky stabilizace a že nejhorší část recese mobilních telefonů by mohla být za námi," uvedla společnost Strategy Analytics.

Jasnou jedničkou na trhu s mobilními telefony je finská společnost Nokia se zhruba čtyřicetiprocentním podílem. Za ní následuje jihokorejský rival Samsung, jehož podíl se pohybuje kolem 20 procent.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru