Již dříve známá planeta je vzdálena asi 1000 světelných let od Země a snímky jsou velmi jasné a podrobné. Atmosféra planety je podle NASA stejně horká jako jsou předměty v rozpálené peci. Vyzařuje také jasné světlo, což je podle astrofyzika Alana Bosse překvapivý objev.

Družice Kepler podle NASA rychle objevila atmosféru této velké planety a začala ji podrobně zkoumat, čímž dokázala, že je s to plnit svou misi. Ta má trvat ještě tři a půl roku. "Lov planet začal," prohlásil ředitel odboru astrofyziky v sídle NASA ve Washingtonu Jon Morse. HAT-P-7b je velká asi jako největší planeta naší sluneční soustavy Jupiter.

Vesmírný dalekohled zaslal na Zemi první snímky v dubnu. Zachytil na nich podle NASA odlehlou část naší galaxie Mléčné dráhy v souhvězdí Labutě a Lyry. Odborníci odhadují, že v této oblasti se nachází zhruba 14 milionů hvězd, z nichž minimálně 100 tisíc bude vhodnými kandidáty na bližší průzkum.

Kepler je první sondou vyslanou NASA, která dokáže najít planety o velikosti Země obíhající okolo hvězd, jako je Slunce. Experti očekávají, že objeví asi 50 takzvaných exoplanet s přibližně shodným průměrem, jaký má Země, a přes 800 o velikosti do 2,2 průměru Země.

Kosmický dalekohled je nazvaný po slavném hvězdáři, který v 17. století působil na pražském dvoře císaře Rudolfa II.