Odvětví údajně nebylo zasaženo hospodářskou krizí tak jako jiné. Dokazuje to téměř rekordních 1164 vystavovatelů, kteří si pronajali plochu 121 tisíc metrů čtverečních.

Provozní šéf veletrhu Christian Göke počítá s tím, že letos branami berlínského výstaviště projde ještě více návštěvníků z řad odborné veřejnosti než loni, kdy si přišlo novinky prohlédnout více než 100 tisíc lidí. V Německu údajně v první polovině letošního roku vzrostl prodej domácích elektrických spotřebičů o čtyři procenta.

Obdivovat a objednávat letos mohou zájemci nejtenčí ploché televizory s dokonalým obrazem, ledničky se zabudovanými televizory s plochou obrazovkou, tiché a úsporné pračky, v nichž přitom zmizí i ty nejzažranější fleky nebo trouby, v nichž se nic nepřipálí.

Pravděpodobně nejvíce však letos návštěvníky nadchnou televizory nejnovější generace. Samozřejmostí už u nich jsou obrazovky s vysokým rozlišením (HD), pohříchu však většinou chybí příslušný signál. Německé veřejnoprávní televize ARD a ZDF v této kvalitě pokusně vysílaly z nedávného mistrovství světa v lehké atletice v Berlíně.

Přichází čas 3D televizí

Segment televizní techniky se však letos v Berlíně vyznačuje především "invazí" trojrozměrného obrazu. Své 3D-televizory a systémy představí firmy Sony, Philips a Panasonic. Ke sledování obrazu musí být divák vybaven speciálními brýlemi, ale Philips údajně zkouší i technologii, která se bez brýlí obejde.

Panasonic prezentuje "full HD 3D" domácí kino, které zahrnuje i Blu-ray přehrávač. Set se má na trhu objevit příští rok, který "televizi dramaticky změní", tvrdí manažer Panasonicu Jošiiku Kijata.

Trojrozměrné fotografování a filmování v HD kvalitě i ve třech rozměrech už umí i kompaktní kamery. Dalším trendem v zábavní elektronice je rozšiřování nabídky internetových televizních a rozhlasových přijímačů.