Vědci z Harvardské lékařské školy a Chilské univerzity vytvořili tři speciální zvukové počítačové hry. Hráči v nich díky vyhodnocení určitých zvukových signálů nacházejí směr ve spletitém labyrintu, v podchodu i skutečných budovách.

"V zásadě tyto hry fungují na základě vyhodnocování tajuplných zvuků, jako jsou osamělé kroky nebo náhlé zaklepání na dveře," vysvětluje Lotfi B. Merabet, izraelský doktorand zúčastněný na projektu. Merabet a jeho kolegové si nemyslí, že by tyto speciální počítačové hry mohly nahradit běžné rehabilitační techniky. Doufají však, že jejich projekt bude užitečným doplňkem k těm již existujícím.

"Hráči pro pohyb uvnitř virtuálního světa využívají klávesnici, kterou reagují na situaci uvnitř trojrozměrného prostředí. Učí se tak vytvářet si prostorovou mapu svého okolí," dodal Merabet.

Cílem těchto zvukových her je pomoci nevidomým dětem rozvinout jejich prostorové, poznávací i sociální dovednosti.

K dostání je asi 50 zvukových počítačových her pro nevidomé. Zájemci z jejich řad však mají k dispozici i klasické hry, jež si mohou zahrát díky přídavným zařízením, které jim napsané texty přečtou. Nový projekt se však od všech těchto her odlišuje přímou využitelností ve skutečném světě.

Podle světové zdravotnické organizace je na světě 314 milionů lidí s poškozeným zrakem a 45 milionů z nich jsou nevidomí.
Související

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každé pondělí ráno najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru