Firma v rámci nových plánů Fiatu, nového strategického partnera Chrysleru, rozpustila divizi Envi, kde se vývoj "zelených" automobilů soustředil, uvedla agentura Reuters.

Nenápadné sdělení mluvčího firmy z konce minulého týdne je studenou sprchou pro vládu Baracka Obamy, která chtěla finanční pomocí a zestátněním Chrysleru a General Motors prosadit v amerických automobilkách výrobu úsporných vozů v čele s elektromobily. Chrysler tím udělal obrat o 180 stupňů, protože od roku 2007, kdy Envi založil, prohlašoval, že v roce 2010 uvede na trh první z celé série elektromobilů a do roku 2013 jich prodá půl milionu včetně sportovních i užitkových vozů.

Mluvčí Chrysleru Nick Cappa agentuře Reuters sdělil, že firemní tým vývojářů hybridních a elektrických vozů byl rozpuštěn "ve prospěch tradičnější organizace". "Envi bude pohlcena normálním programem vývoje automobilů," dodal mluvčí.

Chrysler přitom používal svůj program elektromobilů jako jeden z argumentů při snaze o získání svého dílu vládní pomoci automobilovému průmyslu. V jejím rámci firma dostala 12,5 miliardy dolarů (213 miliard Kč), i když poté dočasně přešla do bankrotového režimu.

Loni v září firma oznámila plán vývoje tří elektromobilů a jejich uvádění na trh od roku 2010. Ještě letos v srpnu Chrysler dostal od vlády grant 70 milionů dolarů na vývoj hybridních vozů.

Před týdnem na prezentaci pětileté modelové strategie se šéf Fiatu a Chrysleru Sergio Marchionne o plánech na elektromobily nijak nezmínil. Naopak novinářům a analytikům řekl, že elektromobily se budou podílet na prodejích vozů Chrysleru do roku 2014 jen "jedním až dvěma procenty" - to znamená necelými 60 tisíci vozy čili asi desetinou původně slibovaného půlmilionového množství. Marchionne dodal, že dokud nebude vyřešen problém kapacity baterie, nebudou mít elektromobily na trhu příliš šancí.