Firma v rámci nových plánů Fiatu, nového strategického partnera Chrysleru, rozpustila divizi Envi, kde se vývoj "zelených" automobilů soustředil, uvedla agentura Reuters.
Nenápadné sdělení mluvčího firmy z konce minulého týdne je studenou sprchou pro vládu Baracka Obamy, která chtěla finanční pomocí a zestátněním Chrysleru a General Motors prosadit v amerických automobilkách výrobu úsporných vozů v čele s elektromobily. Chrysler tím udělal obrat o 180 stupňů, protože od roku 2007, kdy Envi založil, prohlašoval, že v roce 2010 uvede na trh první z celé série elektromobilů a do roku 2013 jich prodá půl milionu včetně sportovních i užitkových vozů.
Mluvčí Chrysleru Nick Cappa agentuře Reuters sdělil, že firemní tým vývojářů hybridních a elektrických vozů byl rozpuštěn "ve prospěch tradičnější organizace". "Envi bude pohlcena normálním programem vývoje automobilů," dodal mluvčí.
Chrysler přitom používal svůj program elektromobilů jako jeden z argumentů při snaze o získání svého dílu vládní pomoci automobilovému průmyslu. V jejím rámci firma dostala 12,5 miliardy dolarů (213 miliard Kč), i když poté dočasně přešla do bankrotového režimu.
Loni v září firma oznámila plán vývoje tří elektromobilů a jejich uvádění na trh od roku 2010. Ještě letos v srpnu Chrysler dostal od vlády grant 70 milionů dolarů na vývoj hybridních vozů.
Před týdnem na prezentaci pětileté modelové strategie se šéf Fiatu a Chrysleru Sergio Marchionne o plánech na elektromobily nijak nezmínil. Naopak novinářům a analytikům řekl, že elektromobily se budou podílet na prodejích vozů Chrysleru do roku 2014 jen "jedním až dvěma procenty" - to znamená necelými 60 tisíci vozy čili asi desetinou původně slibovaného půlmilionového množství. Marchionne dodal, že dokud nebude vyřešen problém kapacity baterie, nebudou mít elektromobily na trhu příliš šancí.
Nenápadné sdělení mluvčího firmy z konce minulého týdne je studenou sprchou pro vládu Baracka Obamy, která chtěla finanční pomocí a zestátněním Chrysleru a General Motors prosadit v amerických automobilkách výrobu úsporných vozů v čele s elektromobily. Chrysler tím udělal obrat o 180 stupňů, protože od roku 2007, kdy Envi založil, prohlašoval, že v roce 2010 uvede na trh první z celé série elektromobilů a do roku 2013 jich prodá půl milionu včetně sportovních i užitkových vozů.
Mluvčí Chrysleru Nick Cappa agentuře Reuters sdělil, že firemní tým vývojářů hybridních a elektrických vozů byl rozpuštěn "ve prospěch tradičnější organizace". "Envi bude pohlcena normálním programem vývoje automobilů," dodal mluvčí.
Chrysler přitom používal svůj program elektromobilů jako jeden z argumentů při snaze o získání svého dílu vládní pomoci automobilovému průmyslu. V jejím rámci firma dostala 12,5 miliardy dolarů (213 miliard Kč), i když poté dočasně přešla do bankrotového režimu.
Elektromobily nejsou ekologičtější než klasická auta - čtěte ZDE
Francouzi chtějí do roku 2020 dostat na silnice dva miliony elektromobilů - čtěte ZDE
Loni v září firma oznámila plán vývoje tří elektromobilů a jejich uvádění na trh od roku 2010. Ještě letos v srpnu Chrysler dostal od vlády grant 70 milionů dolarů na vývoj hybridních vozů.
Před týdnem na prezentaci pětileté modelové strategie se šéf Fiatu a Chrysleru Sergio Marchionne o plánech na elektromobily nijak nezmínil. Naopak novinářům a analytikům řekl, že elektromobily se budou podílet na prodejích vozů Chrysleru do roku 2014 jen "jedním až dvěma procenty" - to znamená necelými 60 tisíci vozy čili asi desetinou původně slibovaného půlmilionového množství. Marchionne dodal, že dokud nebude vyřešen problém kapacity baterie, nebudou mít elektromobily na trhu příliš šancí.