Největší tuzemská telekomunikační firma Telefónica O2 vykázala od ledna do září čistý konsolidovaný zisk 8,896 miliardy korun, což je o 1,2 procenta méně než ve stejném období loni. Výnosy meziročně klesly o 6,7 procenta na 44,742 miliardy korun. Firma to ve středu oznámila v tiskové zprávě.

Výsledky překonaly očekávání analytiků, kteří předpovídali čistý zisk okolo 8,3 miliardy korun a výnosy 44,68 miliardy korun.

"Naše výsledky ve třetím čtvrtletí byly negativně ovlivněny pokračující nepříznivou makroekonomickou situací, která se projevila nižší spotřebou naších zákazníků zejména v mobilním segmentu," uvedl generální ředitel Salvador Anglada.

Počet klientů stoupl

Počet mobilních zákazníků operátora stoupl o 212 000 na 4,92 milionu. Počet smluvních klientů se pak zvýšil o 13 procent na 2,75 milionu. Výnosy z mobilního podnikání klesly kvůli ekonomické recesi ale i snížení propojovacích poplatků o 6,9 procenta na 23,4 miliardy korun.

Celkové množství aktivních pevných linek se snížilo o 5,4 procenta na 1,79 milionu, naopak počet zákazníků internetové služby ADSL, která pevné linky využívá, vzrostl o 18 procent na 651.000. Internetovou televizi O2 TV využívalo celkem 136.000 klientů, tedy o čtvrtinu více než loni. Výnosy z pevných linek klesly o 9,1 procenta na 20,045 miliardy korun.

Slovenská dceřiná společnost Telefóniky zvýšila do září počet zákazníků o 67 procent na 463.000. Podíl tarifních klientů vzrostl o 5,8 procentního bodu na 34 procent. Celkové výnosy operátory v eurech vzrostly o 53,9 procenta.

Konkurenčnímu T-Mobilu do konce září klesly meziročně tržby o 3,7 procenta na 23,89 miliardy korun. Počet zákazníků stoupl o 66.000 na 5,46 milionu. Průměrný výnos na zákazníka (ARPU) klesl o 31 korun na 472 korun měsíčně. Vodafone zvýšil počet klientů o 155.000 na 2,984 milionu, ARPU mu klesl o 84 korun na 522 korun.

Majoritní 70procentní podíl v Telefónice O2 drží stejnojmenná španělská telekomunikační skupina. Zbytek se obchoduje na burze.