Podle britského listu Financial Times jednal Microsoft o stažení zpravodajských stránek z Googlu i s jinými mediálními subjekty.

Jednání začala News Corp, které patří například listy The Wall Street Journal nebo The Sun. Jde o součást nové strategie šéfa News Ruperta Mudocha, který chce, aby uživatelé firemního zpravodajství za servis platili.

O totéž usilují další zpravodajská média jako New York Times. Souvisí to s krizí tištěných médií, zejména deníků, které uživatelé stále více vyměňují za internetové zpravodajství.

Microsoft letos uvedl do provozu novou verzi svého vyhledávače Bing a nyní hledá cesty, jak jej prosadit proti dominantnímu Googlu. Letos Microsoft podepsal desetiletou dohodu s internetovou společností Yahoo. Microsoft ani News Corp tyto zprávy nekomentovaly.

 Murdochova změna v chápání internetového zpravodajství je motivována prostými ekonomickými čísly. Jeho News Corp totiž od minulého června zaznamenala ztráty ve výši 3,4 miliard amerických dolarů. „Náš finanční výkon jasně odráží slabé ekonomické prostředí, se kterým jsme se celý rok potýkali,“ vysvětlil příčiny potíží magnát.

News Corp tak v uplynulém roce musela propustit přes tři tisíce zaměstnanců, navíc významně poklesly zisky jak tištěným titulům tak televizním kanálům v jejím vlastnictví.

Murdoch se přitom nebojí, že čtenáři nejsou na tak radikální změnu připraveni. Vychází ze zkušeností se svým titulem Wall Street Journal, který je zpoplatněný a počet jeho předplatitelů roste. Navíc předpokládá, že k jeho záměru se postupně přidají i další velcí vydavatelé. 

Související
Newsletter

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru