Rozpadla by se, vypařila a na zemský povrch by dopadly nanejvýš jen drobné úlomky, řekl ČTK odborník na astronautiku z Akademie věd Antonín Vítek.

Planetka se pohybuje sluneční soustavou po dráze, která je velmi blízká dráze Země. Někteří astronomové proto podle Vítka nevylučují, že může jít i o umělé kosmické těleso, například o některý z posledních stupňů nosné rakety Saturn 5, které vynesly první expedice amerických astronautů v lodích Apollo k Měsíci.

Astronom Miloš Tichý z jihočeské observatoře na Kleti, která se specializuje na pozorování planetek a komet, ale považuje za pravděpodobnější, že jde vzhledem k rychlosti tělesa (9,5 kilometrů za sekundu) o asteroid.

Těleso objevila v neděli Lincolnova observatoř v Novém Mexiku v USA.

V rámci sluneční soustavy už byly objeveny desetitisíce asteroidů. Ke konci roku 2004 byly přesně vypočítány oběžné dráhy celkem 189 407 z nich, každý byl označen číslem. Celkem 14 574 z nich bylo pojmenováno oficiálním jménem.

Poslední odhady uvádějí celkový počet asteroidů ve sluneční soustavě na 1,1 až 1,9 milionů. Největší asteroid ve vnitřní části sluneční soustavy je 1 Ceres o průměru 900 až 1000 km.