Ukázala to analýza kyslíku v jejich chrupu. Informuje o tom studie v posledním vydání amerického odborného časopisu Geology. Spinosauři, kteří mohli měřit až 18 metrů a vážit až 11 tun, žili přes 150 až 90 miliony let.

"Žili zčásti ve vodě, podobně jako dnešní krokodýli a hroši," uvedlo k objevu francouzské Státní ústředí vědeckého výzkumu (CNRS), jehož dvě laboratoře v Paříži a Lyonu se na bádání podílely. "Donedávna byli dinosauři považováni za výhradně suchozemské živočichy, protože jejich anatomie neukazovala na zvláštní uzpůsobení životu ve vodě," sdělil francouzský paleontolog Romain Amiot.

Avšak skladba jejich potravy, kterou z velké části tvořily ryby, mohla vést k předpokladu, že trávili hodně času s nohama ve vodě. Analýza kyslíku obsaženého v apatitu, minerálu, který si vyrábí organismus a který se nachází v kostech a zubech, to jasně prokázala.

Poměr mezi množstvím kyslíku 16 a kyslíku 18 (číslo značí množství neutronů u každého jádra atomu) je totiž u suchozemských zvířat a u jejich vodních protějšků velmi rozdílný.

"U dnešních zvířat se tento rozdíl například projevuje u hrocha a dalších savců, kteří žijí na stejných místech," uvedl Amiot.

Obojživelný život umožnil spinosaurům existenci vedle dalších velkých teropodů, příslušníků podřádu zahrnujícího všechny velké masožravé dinosaury, protože boj o potravu a území nebyl tak vyhrocený.

Výzkum kromě CNRS částečně financovala i Jurassic Foundation, kterou založil režisér Steven Spielberg, autor slavného filmu Jurský park.