Podíl tuzemských domácností vybavených osobním počítačem překročil v loňském roce poprvé polovinu a internet už využívá většina dospělých. Vyplývá to ze studie, kterou zveřejnil Český statistický úřad.

Počítač loni mělo 54 procent domácností, internet používalo 56 procent jednotlivců starších 16 let. Podíl domácností s připojením k internetu v loňském roce dosáhl 49 procent, z těch se závislými dětmi má přístup k webu 76 procent, z domácností bez dětí je připojeno pouze 36 procent.

Na internetu je podle ČSÚ nejčastější činností e-mailová komunikace, kterou využívá 51 procent občanů. Lidí vyhledávajících na webu informace o zboží a službách je 47 procent, 17 procent občanů využívá internetové bankovnictví a 22 procent lidí  na internetu nakupuje.

Podle ČSÚ je v posledních čtyřech letech připojeno k internetu 95 procent podniků v Česku a významně se mění rychlost jejich připojení. V lednu 2009 bylo 77 procent firem připojeno vysokorychlostně, u 69 procent podniků rychlost připojení přesahovala dva megabity za sekundu a 17 procent společností užívalo připojení s rychlostí 8 Mb/s.

V roce 2008 umožňovalo 71 procent obecních úřadů občanům přístup k internetu ve svých prostorách a 11 procent úřadů nabízelo na území své obce bezplatný bezdrátový internet. Ve stejném roce bylo vybaveno osobním počítačem 96 procent lékařských ordinací.

Zlepšuje se také počítačová vybavenost škol. Na 100 žáků v českých školách připadalo v roce 2005 necelých devět počítačů a v průměru 7,4 počítače s připojením k internetu, loni už to bylo průměrně 12,5 počítače na 100 žáků a 11,8 počítače s připojením k webu.


Aktivních SIM karet pro mobilní služby bylo v roce 2008 v ČR 13,5 milionu, což je v přepočtu na sto obyvatel jedna z největších hodnot v Evropské unii. Pevných telefonních linek bylo naproti tomu 2,2 milionu a jejich počet se neustále snižuje, uvedl ČSÚ.

Data uvedená ve studii Informační společnost v číslech 2010 vycházejí z oficiálních šetření ČSÚ, Českého telekomunikačního úřadu, Ústavu zdravotnických informací a statistiky a Ústavu pro informace ve vzdělávání.