On-line útočníci běžně využívají svátky, skandály týkající se celebrit, nebo tragédie (ať už reálné či vymyšlené) pro tzv. SEO útoky. Ty spočívají v pokusech dostat na přední pozice vyhledávačů stránky, které ve skutečnosti obsahují počítačovou infekci, například v podobě falešných antivirových produktů.

„S využitím sofistikovaných technik sociálního inženýrství uživateli hrozí, že dojde k nákaze jeho počítače, nebo že zaplatí za falešný produkt, a přijde tak o své peníze“, říká Juraj Malcho, vedoucí virové laboratoře antivirové firmy ESET.  

ESET jako vždy v těchto případech doporučuje uživatelům internetu aktualizovat webový prohlížeč, antivirus a neklikat na stránky, které už vyhledávače (Google a jiné) označují za potenciálně nebezpečné.

V minulosti počítačoví podvodníci zneužili k šíření škodlivých programů například smrt zpěváka Michaela Jacksona, zemětřesení na Haiti, vlny tsunami v jihovýchodní Asii nebo loňský pád letadla společnosti Air France na cestě z Ria de Janeiro do Paříže.

V Polsku se bezprostředně po sobotní tragédii na internetu objevila nabídka na poslání SMS s kondolenčním vzkazem na určené číslo. Cena jedné takové zprávy je 30 zlotých (zhruba 190 Kč). Předsedkyně polského telekomunikačního úřadu Anna Strežyńská je podle listu Gazeta Wyborcza znechucena tím, že se někdo na neštěstí Poláků snaží takovým způsobem vydělat. Její úřad však proti tomu zakročit nemůže, protože provozovatel služby neporušil platné předpisy.