Agentura Reuters snahu Microsoftu hodnotí jako zatím poslední experiment firmy s mobilními telefony a předem upozorňuje, že Pink nebude znamenat konkurenci ani pro telefon iPhone od společnosti Apple, ani pro BlackBerry, jehož výrobcem je kanadská společnost Research in Motion.

Největší softwarová společnost světa razí jinou taktiku a stojí hlavně o teenagery. Chystá i více přístrojů, které budou ze stejné řady s názvem "Project Pink". Snahu Microsoftu proto teď sledují hlavně investoři, které zajímá, zda se firma bude schopna etablovat v části trhu, kde už je dost rušno. V bezdrátových zařízeních s operačním systémem má totiž Microsoft silnou konkurenci.

Na rozdíl od populárního přístroje iPhone nebo komunikátoru BlackBerry má nový přístroj Microsoftu nabídnout vše, co vyžadují hyperaktivní teenageři. Tedy několik účtů k instant messagingu, přístup k e-mailu, hry, hudbu a Facebook, vše v jednom přístroji. Pink ale nebude vybaven novým softwarem Windows Phone 7 a jeho cena bude stanovena mnohem níže, než cena telefonů iPhone nebo Nexus One, jehož výrobcem je Google.

Telefony Microsoftu bude vyrábět japonská společnost Sharp a prodávat americká společnost Verizon Wireless. Přístroje navazují na telefon Sidekick, který původně vinula společnost Danger. Tu asi před dvěma lety převzal právě Microsoft.