Zatímco ženy si rychle oblíbily tvarující oblečení, jehož prodej se v uplynulé dekádě podle výzkumu společnosti NPD Group ztrojnásobil, a přední atleti přijímají kompresní oděvy, Australan Gavin Jones zjistil, že muži chtějí víc než mužskou verzi pásu na zmenšení pivního břicha.

"Ve dvaceti, třiceti letech jsem byl dost aktivní, sportoval jsem a udržoval skvělý společenský život, ale teď jsem začal psát kapitolu středního věku," říká třiačtyřicetiletý bývalý novinář. Když se ale jednoho postavil před zrcadlo, měl jedinou otázku: A co já?

Ve spolupráci s přítelem z USA a bývalým investičním bankéřem Coriem Chungem pak za rok vložili přes 1,4 milionu australských dolarů (24 milionů korun) do průzkumu trhu a vývoje vlastní výrobkové řady, která vyhovuje většímu množství zákazníků než kompresní prádlo a má i zdravotní výhody.

Před rokem na trh uvedli řadu spodních triček a spodků vyrobených z vysoce elastického, pružného a bezešvého materiálu, které slibují lepší podporu zad, lepší celkový tvar a postoj těla a zlepšení krevního oběhu. Oděvy nyní prodávají v sedmi zemích a letos s nimi chtějí proniknout mimo jiné na skandinávské, jihokorejské a japonské trhy. Hlavním zákazníkem je muž mezi 30 až 55 lety.

Soustřeďujeme se hlavně na obyvatele měst a metropolí, protože tam jsou lidé pod největším stresem, říká třicetiletý Chung.

Prodej dosud převýšil očekávání, říká Jones. Za období 2010/2011 čeká obrat asi 12 milionů australských dolarů (206 milionů korun), o pět milionů dolarů víc než v období 2009/10.