Už ale neuvedla, jak se iPadům vedlo geograficky. Již dříve však oznámila, že během prvního měsíce od začátku prodeje našel majitele první milion těchto přístrojů. Na trh šly v USA 3. dubna a hranici jednoho milionu kusů překonaly rychleji než mobil iPhone.

Fandové Applu zaplavili v pátek jeho prodejny v devíti dalších zemích. Přístroje iPad se tak od pátku prodávají i v Austrálii, Británii, Francii, Itálii, Japonsku, Kanadě, Německu, Španělsku a Švýcarsku.

Apple odložil vstup iPadů na zahraniční trhy zhruba o měsíc, protože měla potíže pokrýt poptávku po nových přístrojích. iPady obecně slouží především k prohlížení internetu a videa, hraní her a ke čtení elektronických knih a magazínů.

Společnost dodala, že do dalších devíti zemí rozešle iPady v červenci. Další trhy pak přijdou na řadu během druhé poloviny roku. RBC Capital Markets odhaduje, že firma letos dodá celkem na světový trh 8,13 milionu těchto přístrojů. Znamená to tržby nejméně čtyři miliardy dolarů, napsala agentura Reuters.

Podle studie australské obchodní divize CommSec jsou iPady ve světovém srovnání nejdražší v Británii a zbytku Evropy, kde jsou jejich ceny zhruba o čtvrtinu vyšší než ve Spojených státech. Evropané tak podle studie ušetří, když si iPad přivezou z Asie, Spojených států či Austrálie.